heldigesnart4barnsmamma Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Koffor går ein til lege i veke 32? Kaslags undersøkelsar er det han kan gjere som ikkje JM gjer...? Nåken som veit? Berre lurer...
L@boline Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Det har jeg aldri hørt om. Det er jo valgfritt om man går til jordmor eller lege eller begge deler. Jeg er selv i uke 32 men skal ikke til lege. Har time hos jordmor på ABC klinikken neste uke
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2008 Åkei, takk for svar ;o) Da er det nok i mi kommune at dette blir praktisert. Her er det vanleg og gå til lege første gang + veke 32. Alle andre kontrollar kan man velge om man vil gå til lege eller JM... Sikkert forskjellig frå kommune til kommune.. Da er det sannsynligvis berre en vanlig kontroll...
Jeg og nurket Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Fikk inntrykk av at det har noe med hvilke prøver som tas (jordmor har ikke tatt blodprøver av meg). Dessuten er det dessverre slik at det ikke er full jordmordekning i Trondheim, og jeg mistenker dem for å lette presset litt med å fordele kontrollene litt. Legen din kan sikkert tilføre noe annet enn jordmor også, selv om jordmor vanligvis har bedre tid enn fastlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå