Gjest Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Leste et innlegg om at ungen din hadde melkeallergi? Hvordan var symtomene? sterke`? og hvordan fant dere det ut?
vimsa;) Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 hei hei:) jenta vår har melkeallergi. Hun har gulpa noe veldig hele veien og gått dårlig opp i vekt. Når hun gulper så holder hun på lenge etter måltidet, så en ser at det ikke bare er overdkuddet som skal opp men magen som er urolig på en måte. hun gulper og promper masse når jeg har fått i meg melk. Hun har ikke hatt så veldig problem med hyppig avføring, men det er vist mange med melkeallergi som har. men hun blir urolig akkurat som hun har vondt i magen når jeg har fått i meg melkeprodukter.. Det kan tas en blodprøve som tester for dette, men den slår bare ut hos 30% av barna, så egentlig ikke noe vits i å ta den sa legen til oss. Vi tok en ph måling i spiserøret til vesla ( stakars liten) den viste at hun gulpa innmarri ofte, men heldigvis ikke surt så det skulle ikke plage henne for mye. Eneste måten å finne ut av det er egentlig å kutte alt i kosten din ( hvis du ammer) som innholder melk eller eventuelt alt i kosten til ungen, og se om symptomene blir borte. Husk eventuelt å få i deg kalsium ved siden av... Hvis du mistenker dette kan det nok være lurt å snakke med en lege å finne ut sammen om dere skal ta noen undersøkelser, symptomene kan jo være sa forskjellig fra barn til barn.. hva slags symptomer/ plager har babyen din da? hvis det skulle vise seg at det er melkeallergi er den gode nyheten at 90% av barna vokser det av seg l løpet av et par år:)
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 takk for svar! Vi har fått påvist låsninger i bakhodet som han mente fører til svelge,spiseproblemer.forstoppelse og søvnproblemer. Noe jenta vår har vært plaget med hele veien. Startet med kolikk.. symtomene hun har er enorm romling i magen når hun drikker de første 50 ml..,gulper ett par ganger for dagen(er ikke mye) men viser tydelig ubehag ved dette.. Har problemer med å svelge og drikke av flaska.. dobbeltsuger,suger hardt og styrer på... Virker som at hun har ubehag i magen innimellom også... Man blir liksom i tvil.. Vi har tatt blodprøver men de var negative.. Nå når vi har vært hos osteopat så ble hun bedre men det kommer tilbake hele tiden. Og det er der jeg tviler... men er så usikker.. Hun har jo fin vektoppgang og har ikke noe særlig mageplager heller... Vi har fått resept på nutramigen og neocate som den heter.. nutramigen ville hun ikke ha og det skjønner jeg.. verre mme har jeg aldri smakt.. jeg spydde nesten selv. Nei det vil jeg ikke gi henne uansett!stakkars!! hun ble helt rar da jeg prøvde gi henne! Neocate har de nesten ingen steder... Jeg vet ikke jeg,men hun har jo disse låsningene også..så...:S Min mor mener at jenta vår hadde vært mye mer utilpass og gjerne skreket mer dersom hun ikke tålte melka.. jeg gir mme...
vimsa;) Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 vanskelig å si hva det kan være. Hørtes slitsomt ut for dere alle. Det er alltid lettere når en har en klar årsak til ting.. har dere vært hos manuellterapeut eller kiropraktor for låsningene da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå