mammaen til 2+1 Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Noen av dere som har små stebarn i familien? Sambo har en herlig datter på 3.5 år som bor hos oss annenhver uke. Dette er både kjempekos og veldig utfordrene til tider. Men jeg gruer meg litt til å forklare at "pappa" er pappa til begge to mens jeg er kun mamma til den lille babyen... Hun glemmer seg av og til vekk og kaller meg mamma.. selv om vi retter på henne og forteller at jeg er jeg og mamma er er mamma. Men jeg føler det vil bli vanskelig for henne å takle situasjonen som kommer. Noen som har erfaring med dette? Eller har samme situasjon?
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Bare forsett med det. Hun er 3,5 og barn glemmer seg fort bort. Her er det motsatt, jeg har en sønn som nå er 5,5 år og han glemmer seg bort noen ganger. slikt skjer! Men forklar rolig at det er søster/bror for henne og at hun forsatt kan komme og kose med deg. du er der forsatt. selv om du ikke er mamma. la henne føle seg delaktig i ditt liv selv om du blir mamma.
mammaen til 2+1 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2008 Takk for svar.. er ikke lett dette.. for jeg vil ikke såre henne på noen som helst måte.. men vet at det blir tøft nesten uansett. Men vi har veldig god kontakt, og allerede i dag viste jeg henne den animasjonen på babyverden om barnet som vokser i magen. Har ikke fortalt henne noe enda..selv om vi vet at hun øsnker seg veldig en lillesøster. Skal vente helt til jeg får stor mage og hvet hvilket kjønn det er tror jeg. Lette å fortelle konkret om hun skal få en lillesøster eller lillebror. ikke bare et søsken.
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Veldig sant. Min sønn venter så han blir grønn. har alt spurt hvor mange minutter det er til babyen kommer ut. he he. har termin i januar... Men vi har funnet ut her at vi skal ha ne dag hvor enten jeg eller min mann tar med seg min sønn ut og koser seg. at han får ossl itt for oss selv. og at han skal være med på å gi mat, gå tur osv. han skal få være delaktig og ikke få høre: nei vent litt jeg må gjøre sann og sann med babyen først. Prøve å ungå søskensjalusien.....
mammaen til 2+1 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2008 Hehehe.. =) Hun er jo bare hos oss annenhver uke.. så det blir deilig for meg, men det er desto viktigere at hun får masse oppmerksomhet den tiden hun er her. Va vi to skal nok tilbringe masse "jentetid", sammen.. og så kan jo hun og pappa finne på masse tull og tøys. Viktig at søsken får bli med på det som skjer.. og ikke bare blir skjøvet til siden. Er jo også stas med "storesøster" privilegium som oppstår...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå