Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som sliter med fordøyelsen?:/ jeg har ikke spesielt hard avføring, men sliter på en måte med å tømme meg skjikkleg, akkurat som det altid er mer avføring igjen, men klarer ikke å presse det ut liksom.. sorry ekle detaljer, emn tørr ikke akkurat å nevne dette for jordmor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen ting du ikke kan snakke med jordmor om.. Og det er helt normalt å være plaget med fordøyelsen i svangerskapet. Det som har fungert for meg er å lage en "frokostblanding" med grov kornblanding, kiwi, biola og en spisekje linfrø. Linfrø kan også blandes i f.eks yoghurt. Ellers kan du kjøpe laktulose på apoteket, de fleste har god effekt av denne. Den er ufarlig for babyen, og virker på samme måte som fiber. Personlig synes jeg denne er veldig søt og klissete, blir litt kvalm av den. Og så kan man få luft i magen av den. Grove kornprodukter med mye fiber er bra, og husk å drikk MYE vann!! Fiber kan virke mot sin hensikt hvis man ikke får i seg nok å drikke. Fysisk aktivitet har også god virkning på fordøyelsen.

Skrevet

Til tider problemer med hard mage jeg.. Men ble tipset av mamma om å spise svisker :-) Det fungerer utmerket for meg.. Problemet mitt derimot er nå at jeg nesten ikke klarer å slutte å spise svisker.. hehe.. slik at jeg til tider får fro stor effekt.. hehe.. Er det ikke det ene så er det det andre ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...