Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Blir litt små frustrert her jeg altså, mottok et brev i dag om at OS min vil opphøre fra høsten av. De skriver at jeg har mottat herligheten i 3 år, men dette stemmer jo overhode ikke. Jeg hadde fødelspenger det første året, jeg jobbet under graviditeten. Da min sønn var ca 9 mnd bestemte jeg meg for å bli hjemme med han, fra han var ca 9 mnd har jeg mottat OS. Dette året har jeg studerte og er nå en aktiv arbeidssøker som håper på jobb fra etter sommeren. Han blir 3 år i slutten av året så i hodet mitt regner jeg ut at jeg til høsten har mottat OS i 2 år ikke 3! Blir litt små stressa altså, kan de virkelig ta feil av et helt år?? Skal ringe de i morgen å høre, men det skaper mye ekstra bekymringer som jeg ikke trenger:(
Kosel Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 du mottok ikke redusert OS det året du hadde perm penger?? Jeg hadde også jobbet opp perm.penger. Og kunne klart meg veldig fint på det. På nav fikk jeg beskjed om at jeg skulle ha OS, fikk utbetalt 1500,-/mnd i perm.tiden. Hadde de opplyst meg om at jeg da på mange måter "kaster" bort ett år hvor jeg kan motta dette hadde jeg aaaldri tatt imot de pengene under perm.tiden da jeg hadde nok utbetalt i perm.penger. Men sånn går det når en er så dum å ikke sjekker ut ting selv og rett og slett tenker litt for kort, som jeg gjorde på den tiden. Hadde sååå mye annet som skulle på plass så sa liksom bare jaha og tok i mot jeg... litt irritert på meg selv nå, for det betyr at jeg siste året i utdanning ikke vil motta OS, så helt åssen jeg skal løse det enda vet jeg ikke... Meeen det ordner seg for snille piker har jeg hørt, så finner vel en løsning;)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Hmmm nei det kan ikke stemme her altså, ganske sikker på at jeg ikke mottok OS det første året. Isåfall har jeg ikke mottat noen papirer på at de har "ordnet" det for meg. Det har aldri stått overgansstønad på noen NAV slipper fra den tiden heller. Åååå forbanna NAV altså! Takk for svar jenter;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå