Nr 3 underveis Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 4 mnd etter födsel er ikke bekkenet helt tipp topp enda. Kan jeg trene "planken" allerede? Andre tips for ä bli kvitt magen? Fär ikke helt dreisen pä rokkering kjöpt pä sportsbutikk..
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Skal vel kunne trene "alt" etter seks uker? Du kan jo begynne forsiktig med å ha knea nede.
mathildas_mamma Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Da jeg gikk på babytrening på treningsstudio (trening for nybakte mammaer), så tok vi planken. Fikk også beskjed om at vi godt kunne begynne med å ha knærne i gulvet, og så "jobbe oss oppover" til vi følte vi klarte en vanlig planke.
JenteGuttaBoys Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Det er visst en av øvelsene man gjør hos fysioterapeut ifm opptrening styrke i bekken etter fødsel. Viktigste er å sette på magelås - dvs løfte opp bekkenbunn og holde magen liksom, du skjønner hva jeg mener..
Nr 3 underveis Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2008 Hei takk for svar. Da skal jeg pröve meg litt frem.
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Jeg går til manuellterapaut for å trene opp etter fødsel (han har god kjennskap til opptrening av folk med bekkenplager). Han frarådet sterkt å ta planken og sa at det er ingen han vet som tar den riktig og at den belaster ryggen veeeldig. Jeg har også blitt anbefalt den øvelsen av personlig trener på mitt treningsstudio.... Mitt råd er å gå til fysio/manuell-terapaut som har bekkenplager som spesialfelt og spørre om å få et treningsopplegg som du kan bruke hjemme/treningsstudio.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå