Leirha Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Uff...Dette er vanskelig. Vi blir 29stk hvis vi inviterer alle, og det sliter vi med, såpesielt med tanke på plass og selvfølgelig også tard et hardt på i lommeboka. Min mor mener det er helt hull i hodet og innvitere så mange, men jeg sa da at det er nå engang så mange det er i den nærmeste familien. Hun mener vi bør kutte ut tanter og onkler, altså våre egne søsken! Da blir det jo abre masse gamle folk igjen, men hun mener det er jo for de gamle blablabla.... Uttenom storebror da, da blir det 2 barn. Så da blir vi 17, litt bedre egentlig. Hva mener dere her inne om det? Hva ville dere ha gjort?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Er det ikke andre dere kan la være å be da? Hvem skal dere be? Synes helt klart at tanter og onkler til barnet skal være med på en sånn dag..
Himmel og hav Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Jeg ville følt meg skikkelig glemt hvis jeg som tante ikke ble invitert til en slik anledning. Hva med å gjøre serveringen enkel med sitteplasser både inne og ute, og maten rimelig (suppe og brød, lapskaus, eller bare kaffe og kaker) slik at dere kan be alle?
*tybber* Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Vi skal ha dåp neste søndag, og lurt ille på dette med hvem vi skal be. Vi blir 18 stykk, og da er det bare tanter og onkler av barnet, besteforeldre og oldeforeldre som er bedt. Jeg ville egentlig ha med tanter og onkler av samboeren min og meg, men da hadde vi blitt over 30, så da droppa vi det. Jeg synes også man burde ha med tanter og onkler av barnet på en sånn dag.
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Da jenta ble døpt så var hele familien her. Men da gutten ble født så var det KUN meg, pappan, storesøster, mormor, farfar, 3x onkel og 4x faddere. Resten av familien forsto det.
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Jeg ville bedt tanter, onkler og besteforeldre jeg. Og barna deres =) -er nå tross alt de "unge" i famiien som vil være der for ditt barn, og følge det i oppveksten... (om det ikke blir for maange da) Gjør det heller enklere med maten, lag en gryterett, bak loff, og "forlang" at fadderne må bidra med en kake, så blir det ikke så dyrt. Har dere mulighet til å trekke litt utendørs, blir det ikke så trangt heller? ..ps. dåp er IKKE for de gamle, den er for barnet den =)
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Da gutten ble døpt skulle det selvfølgelig stå.
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Hva med å kutte ut deres egne tanter og onkler, hvis det er de som er "gamlingene"?? Vi droppa de, dvs vi inviterte kun en tante og onkel, og det er de eneste vi har noe sørlig kontakt med ellers. Jeg fatter ikke hcvorfor man skal be folk som ikke bryr seg annet enn på sånne dager... Huff, nå hørtes jeg bitchy ut, men det er vel sånn jeg er da, hi-hi... Lykke til med dåpen!
Leirha Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. juni 2008 Jo glemte visst å si at det er besteforeldre og oldeforeldre sm blir bedt da. Det er de 17 som blir igjen, og storebror. Bor i luiten leilighet med sitteplass til kun 16 stk, det er medregnet ute, så ber om fint vær egentlig..
Himmel og hav Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 Det er ikke muligheter for å ha selskapet hos en av besteforeldrene eller no' da?
*tybber* Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Vi skal ha selskapet hos svigerforeldrene mine! ;o) Hvis dere kan det, eller hos dine foreldre, så hjelper det jo!
Leirha Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 26. juni 2008 Overhodet ikke! Halvparten av familien er tilreisende fra en annen by, så det går ikke der. Oldeforeldre bor jammen trangere enn oss. Min mor og far er kraftig skilt, min far har hjerneslag (hatt har hjerneslag) så det går uansett ikke der. Mor min har satt ned foten på å ha det ho henne og den nye samboeren. Pga min fars familie. DET ER SÅ INTRIGER!!
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #14 Skrevet 26. juni 2008 Finns ikke noe lokale til leie å oppdrive da? Det trenger ikke koste så mye, særlig ikke siden det er på dagtid? Greit om det bliir intriger der og, så kan dere pakke sammen og dra hjem...vår familie blir så stor at det er en reell "problemstilling" her i gården ihvertfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå