MJ<3 Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Vi skal 4 uker til utlandet i august og Jakob er da 8 mnd når vi kommer tilbake. Hadde vært så deilig å slippe å ha med ørti middagsglass i kofferten. Han får nå grøt morgen og kveld (siden han var 4 mndr) og banan/fruktmos midt på dagen. Ellers får han mme. Noen som vet?
MathildeC Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Tja, jeg er ikke noen ekspert, men trodde det var lurt å begynne å venne de til nye smaker. Kanskje du kan gi litt smaksprøver i hvert fall, f.eks moste grønnsaker? Slik at det ikke bare blitt grøt og søte frukter? Du trenger jo ikke nødvendigvis gi middagsGLASS, men kanskje litt egenprodusert middag i ny og ne. Ellers er jeg ikke den beste til å gi råd, snuppa vår er en racer til å spise og spiste masse middagsglass fra 6 mnd alder. Nå er hun 11 mnd og liker alt hun får.....og spiser som en voksen mann, he he.
Sistah*G07*J09* Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Vår lille på snart 10mnd får fortsatt ikke middagsglass. Har prøvd helt siden han var 5mnd med å tilvenne han, men han nekter plent. Liker rett og slett ikke middag. Spytter ut eller brekker seg med det samme han får middag i munnen, helt tydelig at han ikke liker det. Så her er det lite middag å få, har prøvd ALLE glassene, pluss laget selv, men neida, vil ikke ha! Men han får smake på det meste, her om dagen satt han å sutta på en spagetti, å det gikk greit Så tror ikke det er noen krise at han ikke får middag før han er over 8mnd. Mini her legger godt på seg til tross for lite middagsinntak Spiser grøt til frokost og kvelds, fruktmos og mme ellers. Pluss litt brødskive innimellom
Ezmeralda Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Vi skal reise bort i 5 uker med tassen vår, som snart er 8 mnd. Vi baserer oss på å kjøpe all mat der. (Vi skal til nord Spania) Han har spist middag siden han var 6, mnd. Vi tar med grøt for første uka, så vi har tid til å finne butikker med godt utvalg. Finner vi ikke det vi er ute etter koker vi grønnsaker og event. litt fisk eller kjøtt og moser det godt. :-) Er ganske trygg på at maten er like god og sunn de fleste andre steder som her. Og Nestle er vel mer eller mindre overalt? :-) God tur!
2 hjertegull :) Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 når du skriver nestle finnes overalt, så kom jeg til å tenke på en ting jeg leste på ammehjelpens nettside om at man burde boikotte nestle.. står egen link til den nede til venstre på www.ammehjelpen.no
Gjest 2 nydeIige små Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 du trenger da ikke ta med deg middagsglass til utlandet, om du ikke skal til landsbygda i afrika eller fjellene i søramerika eller andre hutta heiti plasser. de selger middagsglass andre steder enn i norge, om det ikke er nestle så har de nok hipp eller noe annet. er du i den vestlige verden kan du jo gi samme maten som dere lager eller kjøper på resturang også, knepte litt potet, ris og grønnsaker ol
lille sprelle Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 MEN - jeg har hørt at det er dyrere i spania enn i norge med barnemat og bleier, så det er nok lurt for lommeboka å pakke med seg det man klarer....
MathildeC Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Vi var på Mallorca i en uke, og der fant vi masse utvalg i barnemat. Og ikke bare Nestle heller. Men nå var vi nettopp tre uker i Italia, og DER var det null utvalg! Egen barnemat der er fy-fy, for italienere er glad i råvarer og liker ikke ferdigmat.. så der måtte vi pent lage selv eller gi fra vår egen mat (som var litt mer salt enn jeg likte..). Så i Italia ville jeg muligens tatt med noen glass, om man har plass.
MJ<3 Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. juni 2008 Hei hei! Takk for svar. Vi skal til landsbygda i Tyrkia pluss en liten tur til turistområdene. Det er jo mulig å mose maten vi spiser også, så vi får se hva vi gjør. Tar med noen kanskje også improviserer litt noen dager. Har hørt at de også selger middagsglass der nede, så det går seg sikkert til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå