Gå til innhold

Er jeg egoistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Sitter her med ett snev av dårlig samvittighet og følelsen av at jeg kanskje er litt egoistisk.

Har nettopp bestillt en 4ukers ferietur med en venninne, mens samboer skal være hjemme i sommer.

Venninnen min og jeg har snakket om denne turen i 5 år, og jeg fant ut at jeg bare måtte hive meg på om jeg skulle få blitt med.

Samboer og jeg har snakket om å begynne prøvingen i høst, så når det forhåpentligvis blir en liten en blir det jo fort litt vanskeligere å få dratt..

Men nå sitter jeg her altså 1 1/2 uke før avrise og vet ikke helt om jeg gleder meg til å dra fra han....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du er egoistisk... 4 uker?? Skal du bruke hele ferien din med en venninne? Hadde ikke holdt med 1 uke da, max 2, så du får litt tid med kjærsten også?

Skrevet

du må kjenne på deg selv hva du vil å ikke..hva vil du?

d kan ingen andre si noe om..d er deres liv..

blir du påvirket av alle anonyme svar her inne så synes jeg du har et problem.,

sorry men

Skrevet

Jeg hadde nok aldri reist bort så lenge. Synes han det er greit at du drar da? Hadde ikke han syntes det hadde hvertfall jeg slitt med samvittigheten hele turen og ikke kost meg veldig...

Skrevet

Ja turen er jo ikke planlagt for at han skal få en flott sommer, men nettopp for at du og venninnen din skal få gjøre "drømmen" deres. Så kan jo kansje kalles egoistisk, men hvem har sagt at man ikke har lov til å være litt egoistisk iblant?!

Reis og kos deg masse, samboeren din hadde nok sagt nei for lenge siden om han ikke hadde godtatt denne turen.

ps. Mannfolk klarer seg faktisk aleine en mnd, de har ikke vondt av det;)

Skrevet

HI her...

Grunnen til at ferien er på 4 uker er fordi vi skal reise til et land i Asia... Syns det var langt å reise om man ikke skulle være der en stund. I tilllegg skal vi reise litt rundt om kring, og oppleve masse spennende.

Samboer kan ikke fordra utenlands ferier, så hadde ALDRI ALDRI fått han med på en slik tur. Han hadde i tillegg lagt flere planer i sommer, som tilsa at vi ikke fikk tilbringe tid sammen...

Har føltes riktig å dra, helt inntil tidligere i kveld, da jeg plutselig fikk litt "reiseangst"...

Skrevet

4 uker..blir utroskap av sånnt..

langt vekke fra alle..varmt,eksotiske menn..

huff ..nei..hadde ikke likt d jeg hvertfall..

kan ikke stole på noen!!

Skrevet

Selvfølgelig må du dra! Som du sier, du får nok ikke sjangsen igjen på en stund når dere blir en familie. Jeg ville dradd, sikkert med en anelse dårlig samvittighet som jeg hadde pakket pent inn og lagt på hyllen til en senere anledning. Man eier hverandre ikke selv om man er kjærester/samboere/gifte.

Skrevet

Jeg synes ikke det er egoistisk i det hele tatt, jeg. Hvis dere har et godt og solid forhold så burde ikke en måneds atskillelse være noe problem. Samboere har ofte godt av å få inntrykk og opplevelser på annet hold også, så lenge det ikke er snakk om "guttetur" til Thailand, selvsagt. Når du sier at samboeren din absolutt ikke har lyst på utenlandsferie uansett så er det vel helt greit at du tar turen med en venninne.

Reis med god samvittighet, og tenk på alt du har å fortelle ham om når du kommer tilbake!

Skrevet

Klart du ikke skal ha dårlig samvittighet. Hadde mannen din mislikt det sterkt hadde du visst det veldig godt for lenge siden! Dette er tross alt en tur du har drømt om lenge!

Både jeg og mannen reiste mye på ferie hver for oss før vi fikk barn, rett og slett fordi vi hadde ulike interesser og ulike ferieønsker. Forholdet har ikke blitt noe dårligere av den grunn. Nå som vi har et lite barn sammen blir det mer naturlig for oss å ha felles ferie sammen med barnet - så tar vi heller kortere helgeturer hver for oss.

Jeg tror forholdet vårt bare har hatt godt av at vi har vært fra hverandre i slike perioder, man merker jo da at man savner den andre personen, og setter ennå mer pris på hverandre når man ser hverandre igjen!

Skrevet

Skrev til deg tidligere..

Og som du sier i innlegget ditt nå, så ville jo aldri samboeren din reist med deg.. Du har INGEN grunn til å ha dårlig samvittighet, reis og kos deg, så får du ta en Norge-rundt tur med han neste sommer siden han ikke liker utlandsturer.

Er helt enig med KaMa over her, man er ikke hverandres eiendeler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...