Gå til innhold

Noen råd mot bekken-plager?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I svangerskapet med minstemann på 2 1/2 år plagdes jeg en del med bekkenløsing, og i ettertid litt smerter innimellom men ikke mye.

Meen i det siste har jeg hatt sååå vondt (slik jeg hadde i svangerskapet) at jeg nesten ikke klarer å gå, gikk å hinket på jobb i dag (huff...flaut når det kom kunder..).

Hvorfor har jeg så vondt nå da?? Har jo ikke gjort noe spesielt som kunne forårsake smertene (har også hatt sterke smerter i ryggen i de siste dagene/ukene)!

Har ikke råd til å gå til behandling for plagene, men er det noe jeg selv kan gjøre eller ikke bør gjøre når jeg får plager?

Legen sier jeg må bare holde meg i bevegelse (var mest ryggen jeg var til legen for da..), men jo mer jeg beveger meg jo vondere blir det...så da er det ikke sååå lett da!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare ønske deg god bedrig! Ikke mye hjelp men......

Skrevet

Tusen takk :)

Skrevet

Ingen som har noen råd??

Jeg kan ikke bli sykmeldt akkurat nå (jeg som styrer, og har ingen som kan ta min del om jeg er borte akkurat nå), så noe må jeg jo gjøre for å holde meg "gang-bar"!

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Bekkenbelte, fysiotereapi, svømming, yoga og hvile. og sove på siden med pute mellom beina. Slik overlevde jeg 6 mnd med bekkenhelvete...

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Fysiotereapi tror jeg forresten du kan få dekket uten å være gravid, dersom legen skriver på henvisningen at du har bekkenplager med gangbesvær...

Skrevet

Men hva kan grunnen være til at smertene kommer så sterkt nå 2 1/2 år etter fødsel?

Skrevet

Legen sa at eneste måten jeg fikk dekket fysioterapi var å bli gravid sist jeg var der (januar/februar)!

Skrevet

Jeg hadde alvorlige bekken-plager i begge svangerskapene, gikk på krykker etc, til og med manuell-terapeuten bad meg holde senga de siste 4 mnd. Ikke moro.

Har ikke blitt helt frisk enda - minste er 15 mnd - men har begynt å trene litt yoga-relatert (mage-rygg-strech) - funker veldig bra, blitt bedre og sterkere i ryggen..

Men det beste rådet er faktisk å kjøpe et par MBT sko - masai sko. Redningen helt klart. De er dyre - ca kr 2.000 pr par - og ser rare ut, og vanskelige å gå i til å begynne med. Men er redningen ved plager/vondt i ryggen, og klarer meg ikke uten de dagene jeg skal gå eller stå lenge.

Skrevet

har du tatt en graviditetstest?

jeg fiikk bekken plager med en gang jeg ble gravid... fikk plagene nesten samtidig som jeg fant ut at vi var gravide.

Har du stor ball hjemma? så ville jeg har øvdt på bekkenøvelser der. ..

eller så må du har kjempe gode sko, med kjempe god demper... det var min største synder under min siste graviditet... måtte kjøpe jobbesko... det var de som var best... jeg som aldri går i de måtte det... eller gå med de stygge crokså... plastskoene...

Skrevet

Har ikke tatt noen test nei!

Men jeg har hormon-spiral så sjangsen for å være gravid er vel heller liten.

Hehe...sendte faktisk mail til sambo i dag å fortalte hvor vondt det var, og at det kjennes nesten ut som jeg er gravid :P

Skrevet

har hørt før at folk er blitt gravide når de har hatt spiral....

håpa at du blir bedre.. ikke godt å ha ansvar på jobb, når du føler deg så vonde... bekken plager er noe j......dritt.

jeg er så glad at jeg ikke kjenner noe spesielt til plagene lenger... ca 1 år etter lillegutt ble født.. men så er jeg begynt å trene bekkenet opp... tar øvelser hver uke... har meldt meg inn på treningsenter ....

maen min syns det var kjekt å gå en lang tur med meg her i helga... uten at jeg klagde på bekkenet.... men GODE SKO det er alfa omega. jeg går ikke på kjøpesentere med slike sko som jeg vil gå med, men de som jeg kan gå med for å holde ut lengst mulig:)

Skrevet

Henger meg på tipset om MBT-sko. Uvurderlige!

Det du beskriver er muligens det som kalles bekkenleddsyndrom, og tyder på at bekkenet ditt ikke er i normalstilling etter sist svangerskap. Eller at det har vært "på plass" en stund men har endret seg. Fysio burde kunne hjelpe, du trenger trening for å få riktig spenning i de rette musklene, evt hjelp av kiropraktor i tillegg.

Ellers kan du få gode råd på sidene til landsforeningen for kvinner med bekkenløsning, de vet det meste.

Skrevet

Takk for svar, skal sjekke ut sko å slik ja, men har ikke råd før om noen måneder tidligst :(

Men har fri i helga, så da skal jeg prøve å slappe av (så mye som det er mulig med bursdagsfeiring..).

Men da er det bare å bite tennene sammen og jobbe i morgen! Er ikke lenge til ferie heller, litt over ei uke :)

Men om jeg er gravid nå med spiral, kan det komme blødninger likevel?? Og er det farlig??

Huff...ble litt nervøs nå, må vel ta en test i morgen?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...