Gå til innhold

Hva er deres barns favoritt matpakke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det beste en 2-åring vet? Og hvilken type brød og pålegg bruker dere til de som går på barnehage? Sliter litt med snuppa som ikke rører matpakka si i barnehagen,hun er 2 1/2 og jeg har prøvd mange type brød, men handler bare på kiwi og de har ikke så mange alternativer når det gjelder brød. Trenger saftig brød og gode pålegg tips, kan ikke bake brød for tiden siden jeg er høy gravid. Pls hjelp

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Snuppa her er ikke så kresen, ho spiser det som er i matpakka som regel. Men hva med og lage baguett da? Det er vel spennende? Ellers tror jeg det er helt normalt at de får litt matnekt i den alderen, snuppa også var sånn...

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Knekkebrød har vært en höydare her i i perioder;) Ellers går det jo an å slå til med grove vafler eller noe, det blir jo litt ekstra.

Skrevet

Polarbrød, eller slike frosne rundtsykker som man steker i ovnen:)

Skrevet

Hjemmebakt og grovt, går ned på høykant. Kjøpbrød egner seg strengt tatt ikke til å fore småfuglene med, langt mindre til å fore barn med. Bak eltefrie brød du, null problem. Alternativt grove knekkebrød.

Skrevet

Leste du innlegget hennes eller Lisse?

Skrevet

Jenta mi på snart 3 år er ikke glad i brød i matpakka. Når hun har det kommer oftest alt med hjem igjen. Men hvis hun får middagsrester spiser hun masse. Kanskje du kan prøve det? Hvis hun er glad i grønnsaker kan du jo kutte opp det hun liker og så kan hun spise det som "fingermat". :-)

Skrevet

jenta mi har også latt være å spise brød i det siste...har byttet litt på å ha med brød,knekkebrød eller polarbrød. Det har funket fint. I tillegg får hun med banan og jordbær. Også elsker hun disse minigulrøttene...

Skrevet

Japp. Og jeg har aldri hørt om at man ikke kan bake når man er gravid? Men mulig det er en ny dib-regel jeg har missa ut på.

Skrevet

Pitabrød

Ostesmørbrød laget i vaffeljernet

Middagsrester som de varmer i micro

Salat

Skrevet

En sikker vinner er lomper, med f.eks smør og salami inni.

Ellers er mine glade i kalde fiskekaker som de kan maule, men du kan jo også lage "hamburger" med grovt rundstykke og fiskekake inni.

Mine er også glad i knekkebrød, men da må du sende med uten pålegg ellers blir det mykt. Send f.eks med sånne bittesmå posjonspakninger med leverpostei, de hjelper henne sikkert med å smøre på i barnehagen.

Har også sett at noen unger i barnehagen har med frokostblanding i en matboks, melk får de jo i barnehagen så da er det bare å helle på. Men kanskje greit å velge en litt grov/sunn frokostblanding da, og ikke en med sjokolade på ;-)

Masse grønnsaker i en liten plastboks er også populært, gulerøtter, agurkskiver, små tomater osv.

Skrevet

Hehe LisseUmmaNuddeAtteJamFåjelska, det er ikke det at jeg ikke kan bake siden jeg er gravid, men jeg ORKER bare ikke med jobben vedsiden av, er bare alt for sliten for tiden. Nå er det par dager til jeg får perm, da kan jeg tenke meg å bake igjen

Skrevet

Aha, se det ja! :-)

Da kan jeg anbefale brødet jeg har lagt inn på kokeboka, du sliter deg iallfall ikke ut på det. Og det er veldig etandes.

Skrevet

Hun er veldig glad i salat jenta mi, jeg kan prøve det, grønnsaker og fiskeburger imorn da får jeg se om hun spiser mer enn vanlig :-) Takk for all hjelp

Skrevet

Tusen takk, skal prøve den jeg :-)

Skrevet

Vi prøver å ha med litt variert hver dag. Feks en matboks med 1 grov skive, 1 knekkebrød og 2 lomper eller et grovt polarbrød. I en egen boks har vi oppskjært frukt eller grønnsaker. Vi har alltid frukt/grønt i egen boks, for å unngå at den gjør resten av maten myk. Av pålegg er gulost den store favoritten her, gjerne med kaviar under. Makrell i tomat elsker han (sender med porsjonspakninger), kalkunservelat og enkelte smøreoster.

Vi bruker av og til helkornsmakaroni blandet med mais ved siden av middagen. Da sender vi med rester av det. Eller jeg lager en egen "salat" til han med pasta, paprika, mais, oliven og fetaost. Den går ned på høykant.

Grove rundstykker er også stas å ha med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...