Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 fikk inn 18 tusen i dag, blant annet skattepenger.. har betalt regningene.. har 44 kr igjen.. 44 kr til mat de neste 14 dagene... dette blir spennende...
blond Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Det blir en sosial måned! Mye besøk = mye gratis mat!
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Svelg stoltheta og be familie eller venner om et lite lån...feks 1000kr..hvis dere handler klokt så kan det holde i 2uker..ikke lån for mye så det blir vanskelig å betale tilbake igjen.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 har aldri vært på sosialen.. og drar jeg dit, får jeg nok bare beskjed om å selge bilen.. (hadde gjort det, om den ikke var mere verdt for oss, enn for en potensiell kjøper) har solgt vår 46" tv i dag... for å få betalt regninger.. skal selge andre ting også.. som utvokst baby klær og slikt.. vil helst ikke låne penger hos venner eller familie, netopp fordi jeg ikke vet når vi har mulighet å betale tilbake.. har ikke noe med stolthet å gjøre. HI
blond Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Kan du fortelle hvilke tørrvarer og frysevarer du har så får du forslag til hva du kan lage av det? Vil gjerne hjelpe!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Har dere ikke litt mat i fryseren eller posemat i skuffer og skap? Er utrolig hvor mye man har liggende... vi pleier å fylle opp fryseren i "gode tider", er veldig godt å ha når økonomien kniper i perioder!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Det der er ingen artig situasjon:( Men du har rettigheter til å få hjelp av sosialen, slik at dere kommer dere på fote igjen. Om dere klarer å vise de at dere bare trenger hjelp i en overgangsfase. så hjelper de dere sikkert. Uannsett bør du gå å søke om krisepenger til mat. Er ikke sikkert dere får den slengt at dere må selge bilen, den er dere jo avhengig av for å komme dere på jobb og andre steder. Det er jo forsøket verdt.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 i frysern er det lite, har 4 middager med box mat, ca. og en del suppeposer, (mest sauser.. typisk...) men, så lenge butikkene har billige brød, skal vi nok klare oss.. får låne litt fra lillemanns sparegris... helt utrolig... og rentene skal ennå lenger opp.. jeg er gravid og deprimert.. dette hjelper ikke på... trenger bare å få klaget litt.. og takk til dere som bryr dere. god å vite det er gode mennesker der ute også.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 heldigvis er jeg flink på kjøkkenet, kan få et vellsmakende og mettende måltid av få, og billige ingredienser. HI glemte å signer HI på den under, om hva jeg har av tørr mat og slikt. men dere forstod sikkert det var meg
blond Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Kjøp pasta på en billigbutikk og ha det i suppen. Man klarer suppe et par ganger i uken i en liten periode når man må. Brød får du kjøpt billig om du kjøper gårsdagens eller fra fryseboksen. Havregrøt er god frokost og kveldsmat til minsten, bare ha i litt olje eller smør slik at det ikke blir for magert. Med et dryss sukker kan det bli spisbart, evt kanel på. Får vondt av deg som har det så stramt, men det går seg vel til, tenker jeg! Prøver å komme på kreative løsninger, men nå står det stille...
blond Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 Det er bra! Tom mage lager ikke godt humør. Hvis dere hadde bodd i nærheten skulle vi invitert dere på grilling i hagen!
MorLykkelig Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Så lenge det er snakk om en liten periode dere trenger mat, så tror jeg det skal gå greit å få hjelp på sosialen. Venninna mi fikk beskjed om å selge bilen, men da hadde de mottatt hjelp mange ganger... Ellers ville jeg ringt en lokal butikk, og dratt en liten løgn om at du har hester eller noe, og spurt om du kan få noe av brødet de uansett kaster ved stengetid. Brød og suppe er jo faktisk ikke så værst middag. Skjønner godt at du er frustrert. Kjipt å havne i en slik situasjon. Men det høres jo ut som et godt tidspunkt å finne ting og tang du kan selge på. Plutselig dukker det jo opp noe du kan få solgt. Jeg holder til i Indre Østfold, og du og familien er hjertelig velkomne på middag en dag hvis du ikke bor så langt unna.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #14 Skrevet 26. juni 2008 lidel ! der er bilig brød hverfal !! og sikkert mye annet oxo.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #15 Skrevet 26. juni 2008 og vanlig knep brød på rema koster 3.50:) og det brødet er kjempe godt og holder seg ferskt lenge. !
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #16 Skrevet 27. juni 2008 Kniper det som værst så kontakt frelsesarmeen , ihvertfall i byene kan man få en pose med mat av de, ikke noe fansy men brød og pålegg , litt pasta også videre så man holder litt lengre. Ellers snakk med familie og be om hjelp. Vi har måttet gjøre det i harde tider og da har moren min eller en av søstrene mine kommet med en pose eller to med mat som gave slik at vi har. Og det samme har jeg gjort for søstrene mine og venninner når de har hatt det tøfft en periode mens vi har hatt bedre råd. Det går ann å be om litt hjelp. Uten at man trenger å låne penger. Ellers kontakt sosialen, Karnsje får dere nei men da har dere ihvertfall prøvd. SÅ lenge dere har barn skal dere få litt nødhjelp til mat. er jo ikke snakk om store summen når dere har betalt regningene.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #17 Skrevet 27. juni 2008 Om dere ikke vil be familien om penger, hva med å spørre om suppeposer,litt matvarer etc?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå