Kvinne22 Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Var hos tannlegen i går og selvfølgelig hadde jeg tre store hull. skal ta det første allerede på mandag. De var store så hu nmente jeg burde ha bedøvelse. men jeg ahr hørt at gravide ikke bør ha den bedøvelsen? og jeg er jo bare prøver så jeg vet jo ikke enda om jeg kanksje er gravid denne perioden. blir litt teit å si at jeg kanksje er gravid liksom. pluss jeg bor på en liten plass der alle kjenner alle så kjenner jo tannlegen osv. hva skal jeg egentlig gjøre? kan jeg si at jeg kanksje er gravid? og får jeg ikke bedøvelse da?
Hikken Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Jeg var hos tannlegen på mandag pga. en visdomstann og fikk bedøvelse. Spurte tannlegen om det var "greit" å få det når man er gravid siden jeg har hørt så mange ganger (stort sett her inne) at det ikke er det, men hun bare smilte og sa at det var ikke noe problem. Var også på UL i dag (vekstestimering), og der var alt så fint som det kunne, så den bedøvelsen har helt tydelig ikke gjort noen skade :-)
gima Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Jeg var hos tannlegen for noen uker siden og jeg er prøver. Det er ikke noe problem med bedøvelse for den er så lokal, men det er visst verre med røntgen de 3 første mnd. Så- jeg tok ikke røntgen men hadde bedøvelse for jeg måtte få ei ny plombe.
Hikken Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Ja, stemmer. Det glemte jeg å si, røntgen tar de ikke :-)
Kvinne22 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2008 å hjelp, jeg tok jo bilde i går?? kan det ha gjort noe? tviler jo på jeg er gravid da... ca en uke siden jeg hadde mensen så skal vell godt gjøres å være gravid allerede nå...
fembarnsmammaertoppenღ ღ Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 off eg tok bilde av ei tann, men da visst eg ikkje at eg var gravid da. håper det ikkje har gjort skade?
Hikken Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Det har det helt sikkert ikke, men man unngår å ta røntgen av gravide på grunn av strålingen. Har sikkert gått finfint :-)
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Hei! Jeg sa til min tannlege at jeg er prøver, og hun sa at hvis jeg er gravid neste gang jeg kommer eller var usikker på om jeg var det, så kunne vi bruke en annen type bedøvelse. Røntgen tar de ikke.. Men, det er jeg heldigvis ferdig med, så hun vet hvor hullene befinner seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå