Gå til innhold

Trenger desperat hjelp.!!!!!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som er kreative eller har et dikt jeg kan framføre på til en venninne i selskap. Vi ble bedt om å ta med et dikt egentlig kan handle om alt. Vennskap , kjærlighet, ekteskap, barn . Eller rett og slett et skikkelig fint dikt/historie

 

På forhånd hjertelig takk!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne kan jo fremføres som dikt. Er egentlig en sang.... Synes den er så nydelig at jeg har forlangt at den skal fremføres i min begravelse når den dagen kommer om forhåpentligvis mange mange år.

 

Den fyrste song eg høyra fekk,

var mor sin song ved vogga.

Dei gode ord til hjarta gjekk.

Dei kunne gråten stogga.

 

Dei sulla meg så inderleg.

Så mjukt, så vent te sova.

Dei synte meg ein fager veg

utav vår vesle stova.

 

Den vegen ser eg enno tidt

når eg fær auga kvila.

Der stend ein engel, smiler blidt,

som berre ei kan smila.

 

Og når eg sliten trøytnar av,

i strid mot alt som veilar.

Eg høyrer stilt frå mor si grav,

den song som all ting heilar.

 

 

Skrevet

Den var veldig fin tåkeluren. Vet du hvem som har laget sangen og til hvilken melodi

Skrevet

Hvis det er ei god venninne ¨så er jo teksten til "thats what friends are for" nydelig!

 

keep smiling

keep shining

knowing you can always count on me

for sure

that`s what friends are for

 

for good times

and bad times

i`ll be on your side for ever more

that`s what friends are for

Skrevet

VÅG Å VÆRE

 

Våg å være ærlig

våg å være fri

våg å føle det du gjør

si det du vil si.

Kanskje de som holder munn

er reddere enn deg?

Der hvor alt er gått i lås

må noen åpne vei.

 

Våg å være sårbar

ingen er av stein.

Våg å vise hvor du står,

stå på egne bein.

Sterk er den som ser seg om

og velger veien selv.

Kanskje de som gjør deg vondt

er svakest likevel?

 

Våg å være nykter

Våg å leve nå.

Syng, om det er det du vil -

gråt litt om du må.

Tiden er for kort til flukt,

bruk den mens du kan.

Noen trenger alt du er

og at du er sann!

~Hans Olav Mørk~

 

 

 

 

 

 

 

 

Skrevet

Per Sivle som har skrevet

 

her er melodien

Skrevet

gå på debatter til venstre, og søk på mehren og vesaas så finner du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...