Bubba75 Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Når kan man begynne med vippestol og bæresele? Står at man kan begynne med babybjørn fra fødsel av, men er ikke det litt tidlig? Tenker på ryggen til den lille.
2hærligegutter Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Ang vippestol, så er det ikke annbefalt å bruke disse før en viss alder, men det har jeg aldri brydd meg noe om siden min har en rett ligge stilling og han får ikke noe belastning på ryggen. Bæresele kan vel brukes så smått etter 2 uker etter hva jeg har hørt.
nungo Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Vi begynte med vippestol i liggeposisjon når hun var omtrent 10 - 11 uker. Bæresele har vi ikke brukt.
Yo&La+spire Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Babybjørn bæresele kan brukes fra 3.5 kg, men MAX 30 min av gangen (pga uheldig belastning på babyens hofter og rygg). Andre bæreseler kan som oftest brukes fra nyfødt og du kan bære så lenge du vil uten at det er fare for at det skader babyen.
badass_suburban-mom Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Har du vippestol som kan legges godt bakover,så kan du bruke den en liten stund. F.eks om du er alene og vil ta en dusj,styrer med middag e.l Du kan jo vurdere å teste ut bæresjal,e er helt geniale. Du kan bære barnet der hele dagen om du vil,amme med barnet i det,la det sove der... På www.tettinntil.no finner du masse info om forskjellige bæremetoder,butikker som selger osv. Ligger også flere videoer på youtube som viser hvordan man knyter sjalene:-) Synes denna er så fin:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå