Gå til innhold

Hahaha!!leste i en urgammel graviditetsbok....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tydelig gammel bok ja,bildene er liksom fra 70 tallet eller kanskje begynnelsen av 80 tallet..det mest hysteriske er at under uke 36 sto det: husk å lage opp mat å legge i fryseren til du skal på fødeavdelingen.liksom lagre opp mat til mannen virket det som:)haha

akkurat som det er en plikt å lage mat til han,og om du ligge å føder og er borte noen dager pga det,nei det er ingen unnskyldning for at mannen ikke skal få hjemmelaget mat altså:D haha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha:)

Like komisk som jeg leste et sted at når de fødte i "gamle" dager så fødte de med klærne på(untatt truse selvsagt..;)også satt de og ni holdt på veska si under hele fødselen i redsel for at noen skulle ta den!!

hehehe...

Skrevet

Moro. Verden går (HELDIGVIS!!) videre. Andre godbiter tas gjerne imot.

Leste for en stund siden om barnehagehistorie i Norge. Og i stortingsproposisjonen (fra midten av 70-tallet) sto det at;

Barnehager var et nødvendig onde - som svar på et annet sosialt onde, nemlig at mødrene villle jobbe!!

Heldigvis en stund siden det også!!

Skrevet

haha, som mamma fortalte også når hun fødte i "gamle dager", så kom jordmødrene rundt å sjenket i rødvin til de fødende..og fedrene fikk ikke lov å være med på fødselen altså!!hehe hvor tiden endrer seg:)

Skrevet

....åso fekk kvinnene rømegraut på sengekanten.... familien kom då på besøk rett etter fødsel....tidene har i alle fall endra seg! ;o)

Skrevet

Hehe, leste i en sånn bok ganske tidlig i svangerskapet fordi jeg tenkte at det måtte stå noe vettu der, men da jeg fikk se overskriften, "Gratulerer, du er gravid, nå kan kose deg med en liten dram!" så lukket jeg fort den boka:p

Skrevet

I en bok sto det at "det var lurt å legge babyen i en kurv slik at du kunne bære den ut på kjøkkenet dersom gjester ville ta seg en røk i stuen". What??!!

Skrevet

Hehe, de ville ihvertfall at du skulle ta med ungen vekk fra "røken" da:p Ikke ille bare det;)

Skrevet

Eller: " Det kan være greit å skaffe seg en praktisk kort frisyre og praktiske klær som forklekjoler til du skal bli mor"

Skrevet

Er vel ikke så mange tiårene siden man hadde "omstendighetsklær" :-)En uformelig forklelignende sak for at man etter beste evne skulle skjule "omstendighetene" man var i så lenge som mulig. :-)

Skrevet

HAAAAAAAHAHA!!!!! Å! Kan ikke noen komme med flere? Dette var moro!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...