*Bambi + spire* Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Fikk vite idag at jeg er 8+5,men det eksisterer ikke noe embryo.. Noen andre som har opplevd det samme og som har prøvd igjen og lyktes?
mamman-til-madeleine Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Hei. Det var trist å høre. Men dette er veldig veldig vanlig desverre. Det blir ikke noe bedre av den grunn, men jeg trøstet meg med at naturen ordnet opp på egenhånd. Dette var for 4 år siden, og det plager meg absolutt ikke i dag. Selv har jeg nå 11 dager igjen til termin, så det er absolutt håp :0) Ønsker deg masse lykke til!
WildPrincess Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Hei Så trist å høre at du mistet. Jeg mistet i juni i fjor i MA, var da i uke 12, men de trodde det hadde sluttet å vokse rundt uke 6/7. Vi brukte et halvt år på å bli gravid igjenn... og nå sitter jeg med stoooor mage i 30. uke. Når du blir gravid på nytt så be gjerne om ekstra oppfølging... det kan være betryggende å få en UL rundt uke 12 og vite at alt er i orden. Men forbred deg på mye (forhåpentligvis unødig) engstelse i det neste svangerskaper. Jeg har vært et nervevrak he he, og når legen min prøver å si 6. uke at jeg ikke trenger UL, og at om jeg mister igjen så var det ikke noe de kunne gjøre så tidlig uansett... så måtte jeg bar esi at jo jeg er enig i teorien, men i praktisk er jeg hysterisk og hormonell og VIL ha... da flira han litt av meg og gav meg UL Det er langt vanligere å miste enn det jeg trodde, så ikke gi opp håpet Om du ble gavid en gang så klarer du det nok igjen Masse lykke til
har4barn Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Hos oss ble det oppdaget en Ma på ul i uke 18 den 1.mars i fjor. Ble ikke gravid før i desember 07. Kom på tidlig ul i uke 7+5, men ikke noe foster, bare rester igjen. Ble gravid etter en mens, og er nå 19 uker på vei igjen! Lykke til videre.....
*Bambi + spire* Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2008 Takk for svar. Litt mer positiv nå Noen av dere som opplevde og ikke se fosteret i det hele tatt? På meg så de bare fostersekken og ingen embryo. Men fostersekken hadde utviklet seg normalt, det var bare ingen fosterutvikling. Siden alt untatt fosteret hadde utviklet seg normalt og jeg var så mange uker på vei så må jeg ha en utskrapning. De sa at jeg kanskje kom til å spontanabortere, men at jeg likevel ble nødt til å ha utskrapning. Noen som har hatt utskrapning? Gruer mæ så veldig! Har hatt skikkelige krampeaktige menssmerter idag, så lurer på om det er noe på gang. Godt å høre at dere er gravide igjen! Gynekologene sa at alt så normalt ut og at de trodde ikke det skulle bli vanskelig å få barn i fremtiden. Så da er det vel bare å prøve igjen. Fikk dere mensen som normalt rett etterpå?
*Bambi + spire* Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2008 Vil bare igjen takke for svar!! Er så glad bim finnes, utrolig masse hyggelig og hjelpsomme mennesker. Godt å høre (selv om jeg blir trist på deres vegne) at andre har opplevd det samme, og kan komme med positive opplevelser etter en MA.
mei&mi + marcus :) Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Heisann! Jeg hadde en MA i desember i fjor. Var da 11 uker på vei, men fosteret døde i uke 8ca. Hadde det ikke særlig bra da. Vi begynte å prøve igjen med en gang jeg fikk mensen igjen. Den kom vel 4-5 uker etter utskrapingen. Og etter 3 mnd var jeg gravid igjen.. Er nå 14+5 og et nervevrak! Har vært til ul 4 ganger allerede, og hørt hjertelyden to ganger, men jeg tenker som så at det er like greit å gjøre det så slipper man å gå rundt å bekymre seg uten grunn. Utskrapingen gikk greit. Fikk narkose og 10-15 min etterpå våknet jeg og da var det gjort. De var så snille og forståelsesfulle på sykehuset. Ble der et par timer for å se at alt gikk bra og så reiste jeg hjem. Det er verre psykisk enn fysisk synes jeg.. Det går nok helt fint med deg også, det er ventetiden før som er verst. Jeg måtte sitte på sykehuset og vente i 5 timer før oprasjonssalen ble ledig, får tid til å tenke mange tanker da.. Regner ikke med du må vente så lenge da.. Lykke til!! Mitt råd er prøv igjen så fort du er klar for det.. Klem
WildPrincess Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Hei igjen Jeg hadde utsrkapning dagen etter det var konstatert MA på ultralyd. Hadde som deg tom fostersekk, de var litt usikkre på om det hadde vært et foster der eller ikke... men de antok at det hadde vært, men at dette hadde gått i oppløsning. Utsrapningen opplevde jeg som så grei som man kan si en sånn ting er. Det gjorde ikke vondt, fikk narkose og de på sykehuset var veldig flinke og omsorgsfulle. Blødde litt etterpå og var kvalm etter narkosen ellers ikke noen fysiske plager. Husker absolutt ingen ting av inngrepet, kun narkosen som svei litt i det den ble satt. Husker ikke helt hvor lang tid det tok før jeg fikk mens igjen... men tror kanskje det tok 6 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå