Gå til innhold

Amming og slanking

rosemor*endelig*mamma*igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har en tre mnd baby, og fullammer henne. Har så lyst til å gå ned i vekt - er 8 kg over normalen enda.... trodde ammingen skulle gjøre susen, men det står stille. Spiser mer enn ellers - men er det noen som vet hva man kan gjøre for å gå ned litt, uten å slanke seg liksom? OK, mindre godteri og sånt - og alt det der, men jeg vil gjerne høre erfaringer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trilleturer, lett trening, spise lite og ofte, sunne matvaner, drikke mye vann... Ja, slike ting :) Melde deg på grete roedes mor og barn kurs kanskje?? :)

Skrevet

Hei du !

Da jeg fikk datteren min for tre år siden var jeg ganske så stor! La ikke på meg så mye under svangerskapet (9kg) så det var borte etter noen dager, men det ble så tungt å være stor etter vært... Da jenta var 6 mnd ble jeg med i vektklubben til vg. Gikk ned 16 kg på 12 uker! Trente mye og spiste mye :) Ikke noe broblem med amminga. Full ammet til hun var 7 mnd, og ammet henne til hun var 16 mnd:)

Kluet er bare å spise sundt og ofte, og være mye i aktivitet :)

Må nok si at jeg har lagt på meg en del igjen:( men vet at det er fullt mulig bare man er motivert :)

Lykke til :)

Skrevet

Da jeg ammet lillegutt fikk jeg kjeft av helsesøster på kontroll fordi hun så at jeg gikk ned i vekt.. Jeg prøvde å forklare henne at jeg bare spiste sunt og trente en del, men hun kom med formaninger om slagstoffer som gikk over i melka.

Og nettopp derfor skal man ikke slanke seg.. men når man trener og spiser sunt og som en følge av dette går ned i vekt, da er jo det slanking. Er vanskelig dette..!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...