Gå til innhold

Andre som allerede har bestilt daap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer jo folk tilreisende ganske langveis fra saa vi har allerede bestilt daap til 4 oktober slik at folk kan planlegge det hvis de oensker aa komme ned hit.

Men foeltes litt saert aa ringe presten aa spoerre om daap til en som ikke er foedt, eller dvs jeg fikk meg ikke til aa gjoere det saa jeg mailet dem :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke døpe min kjære datter som jeg venter i løpet av første del av august. Jeg har ikke tro på at det må noe vann på hode for at hun skal bli et Guds barn,jeg tror hun er et Guds barn fra den dagen hun blir født,så jeg velger å velsigne henne,det samme gjorde jeg med min kjære sønn.

Jeg kommer ikke til å ta kontakt for dette,før hun er født og da skal jeg prøve å få det innen to månder fra hun ble født.

Vet ikke hvor langt dine har å reise,men her det som er lengst borte 50 mil og det bør de klare å få til med noen ukers varsel,hvis de har lyst til å komme da.

Når har du termin.

Skrevet

Hehe, kanskje litt annerledes når man bor i utlandet. Litt snålt å bestille dåp til et ufødt barn, da : )

Vi har ikke døpt eldstemann, så denne lille i magen skal heller ikke døpes.

Skrevet

ja, de to andre er doept i Norge og det ble bestilt godt etter de var foedt :)

Her er det jo snakk om lange flyreiser og mye penger,saa det er greit aa planlegge litt. Men det foeltes ganske saert selv om presten i mailene jeg har faatt fra han virket veldig forstaaelsesfull og meget mulig har opplevd det foer.

Men slik er det naar man ikke engang er i samme verdensdeler :)

Skrevet

Da kan jeg godt skjønne at du vil ha ting og tang i orden,er liksom ikke bare å kaste seg i bilen å kjøre,eller hive seg på et fly uten videre.

Kan tenke meg at det er rart ja,men jeg er sikker på at presten har forståelse for det.

Når er det du har termin?

Skrevet

herlighet hvor treg jeg er , leste jo at du spurte om termin foerste gang ogsaa ( litt flau), men iallefall saa har jeg menstermin 16 august og Ul mellom 19 - 26 august.

Skal derimot ha KS 4 august saa jeg tenker helst paa den dagen :)

Tror ikke vi er saa veldig langt unna hverandre ?

Skrevet

Ikke bestillt - men absolutt påtenkt.

Egentlig er det ikke vi som stresser mest med det - men min litteksentriske søster. Tror hun helst ville at vi skulle ordnet det nå - men jeg har nektet å prate om det - hvertfall fram til ungen er ute og alt ser bra ut.

Nå kommer mitt barn om 4 dager - så da er det vel bare å begynne å sjekke tider o.l.

Grunnen til at min søster stresser dette er at hun vet at "familiedåpskjolen" passer når barna er ca 3 mnd. gamle og på den tiden (september) er det mye hun og mannen skal bort på... Har prøvd å si at det også må passe for oss, da ;-)

Men det er jo hyggelig at hun så gjerne vil være tilstede, ikke fullt så hyggelig at hennes behov står i fokus og ikke våre...

Skrevet

Jeg har menstermin 8 august og ul termin 10 august,så nei vi er ikke langt unna hverandre.

Lykke til med KS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...