Gå til innhold

Noen som har fått overført fars permisjon til seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk vite dette med kommunen i dag (leverte inn skjema for når jeg skal ha ferien i permisjonen) Og fikk da vite at om det finnes svært gode grunner til at far ikke kan ta 6 uker perm så kan jeg få dem overført på meg med lønn. Noen som har søkt å fått avslag? Og på hvilket grunnlag? eller noen som har søkt og fått det invilget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette lurer jeg på og:) dytt

Skrevet

Er egentlig lettere om du fortelle hva din grunn er og saa ser om noen har opplevd det samme :)

Men jeg fikk pappaens 6 uker med foerstemann da jeg ikke hadde jobbet over 50 % ( laerer og pga skolens ferie ble det 49,5 % ....Tuller ikke !!! var student ogsaa, men ikke 100 % ).

Men vet at andre f.eks der pappen er selvstendig naeringsdrivende ikke har faatt innvilget.

Skrevet

Ja kan si såpass at min mann er selvstendig næringsdrivende og kan ikke få noen til å ta jobben hans i 6 uker, ikke 2 sammenhengende heller... så derfor lurer vi på å søke etter hvert om jeg kan få dem.

Har valgt 100% permisjon og må ta 5 uker ferie inni denne så da er jeg oppe i 47 uker perm, får jeg noen av han seks uker også så er jeg kanskje berget frem til barnehage start neste år før jeg må i arbeid igjen.

Skrevet

Jeg faar inntrykk av at de som har en/gjerne pappa som driver eget firma, gjoer det saann at han tar en dag i uken til det fylles opp 6 uker, gjerne paa slutten av permisjonen, det blir jo i 30 uker da, saa jobber mor en dag i uken. Men det er bare en maate og gjoere det paa, ikke sikkert det passer dere da.

Skrevet

da er det nok litt usikkert for NAV kan f.eks mene han skal ta en dag i uken osv.

Vet om flere som har faatt innvilget, men like mange som ikke har faatt.

Skrevet

Min mann er eier og driver av en handycap-drosje som må gå hver dag, kan ikke han stille på jobben så kommer ikke de faste kundene seg fra a-b og dette går også ut over de andre sjåførene fordi de er ikke så mange som kjører her. Ikke så stort sted dette da=)

Derfor kan han ikke gjøre dette, de har vaktsystem som ikke er likt frauke til uke osv.. og her er liksom svææært få som kan ta en dag eller en uke i ny og ne for han, da de fleste har andre jobber.

Så det blir fryktelig vanskelig å få ordnet dette...

Skrevet

Min mann er selvstendig næringsdrivende og mister rett og slett kunder hvis han skulle ta seg fri 6 uker. Vi søkte om overførsel av permisjonen hans til meg, men fikk klart avslag. NAV skrev at kun hvis far er syk, kan mor få hans del av permisjonen!

Skrevet

Jeg fikk fars permisjon overført til meg med nr. 1 (han er født i 2006), dette fordi han er selvstendig næringsdrivende og kunne risikere å gå konkurs om han tok ut permisjon. Fikk brev om at han kunne ta ut 1 dag i uka i så så mange uker, men sendte et brev tilbake om at det var veldig vanskelig, han måtte jobbe så lenge han hadde kunder, så var vanskelig å binde seg for 1 dag i uka i så så mange uker.

Har søkt denne gangen også, men har hørt at det har blitt enda vanskeligere, om nesten umulig å få de overført. Prøver i hvert fall, så ser vi hva slags svar vi får tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...