Gå til innhold

Min tur til å klage på mannen min:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei meg at jeg bare griner.

Min mann syns noen rotter i veggene under kjøkkene her vi leier ikke er så farlig. Så lenge de ikke er inne i leiligheten vår.

At skadedyrskontrollen sier det bare vil komme nye hele tiden selv om de som er her dør, har ingenting å si.

Flytte er jo bare teit.

Jeg syns dette er så jævlig ekkelt og at det nå er såpass ille at jeg bare vil flytte på egenhånd, med eller uten de. Han er dum.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, all min medfølelse til deg. Det er så ekkelt med rotter og mus.

Vi fikk det i hus da vi pusset opp og skiftet gulv. En periode var det åpent inn til kjelleren fra et av rommene. Det kom inn mus og jeg holdt på å klikke i vinkel.

Heldigvis fikk vi fjernet problemet med feller og lukket igjen gulvet fort som fy.

Jeg ville ringt skadedyrsbekjempere på flekken, med eller uten hans godkjenning.

Rotter og mus kan bringe med seg mye utyske og er ikke bra og ha i hus verken for voksne eller barn.

Lykke til, håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Skadedyrskontrollen har vært her 3 ganger og lagt ut to omganger med gift. Men det funker ikke fordi med en gang noen dør kan de nye leieboerne bre krype opp fra dreneringen, gjennom grunnmuren og inn i veggen vår.

Skrevet

Uff så trist.. :-( Kan det være noe en kan få utbedret gjennom forsikringen da? Flere forsikringsselskap har slike tilleggsforsikringer, kanskje dere har det?

Jeg hadde vurdert å flytte, men jeg er veldig veldig redd mus og rotter også da...

Skrevet

Vi leier bare, er vel huseiers plikt.

Det man evt kan gjøre er å støpe betong under gulvet og da over grunnmuren.

Men det koster noen 100tusener. Og det kan vel ikke vi kreve av huseier.

Alle andre mener jeg er så paranoid og urimelig.

Jeg skal visst bare leve med dette.

Om de tror det tar de jo feil.

Skrevet

Han vet alt det.

Begrunnelsen er at "de er ikke inne i selve leiligheten, så da er det ikke farlig" og "rotter finnes i alle hus".

Jeg tror jeg skal finne meg en egen hybel helt alene.

Skrevet

Hva ville dere andre gjort?

Skrevet

For meg hadde dette vært helt uakseptabelt. Når du så gjerne vil flytte (og du har så god grunn!!), bør han respektere det og bli med på flyttingen. Jeg hadde aldri orket å dele hus med rotter, selv om de ikke var inne i selve leiligheten.

Skrevet

Nei. Han vil ikke at vi skal flytte.

Jeg har jo ikke råd til å flytte alene da.

Men når han er så teit og ikke skjønner at det er et problem, så blir jeg fryktelig lei meg.

Skrevet

Hadde flyttet!!! Fysj :s Synes skikkelig synd på deg jeg:(

Skrevet

Jeg får dårlig samvittighet overfor huseieren min også jeg nå. DE er så koselige. Og så har jeg ikke råd alene.

Jeg syns mannen min bare kan bo her med alle rottene han. Kose seg skikkelig.

Så kan jeg slappe av alene et annet sted.

Er dte ille å ville flytte når det er slik? Er det å "flytte hver gang det er et problem"?

Skrevet

Forsøk å forklare han hva du føler. Vær rolig og forsøk å ikke lage en krangel av det. Fortell at du synes det er skikkelig ekkelt med rottene, og at du blir fryktelig lei deg når han ikke forstår din situasjon.

Synes ikke dette er å "flytte hver gang det er et problem". (Nå vet ikke jeg hvor mye dere har flyttet tidligere, men jeg synes dette er en god grunn til å flytte!)

Håper dere finner en løsning på dette sammen! :)

Skrevet

Vi flytta fra forrige boligen pga mistanke om sopp og kraftig mugglukt.

Det var i nov/des i fjor, så er bare 6 måneder siden.

Skrevet

Sopp og mugg gir dårlig inneklima og kan være helseskadelig... Synes dette også var en god grunn til å flytte.

Skrevet

Det syns jeg også. Spesielt siden jeg var konstant kvalm og hadde vondt i hodet der.

Men men, boligprblemer og holdninger til mugg og rotter bør tydeligvis avklares før man gifter seg og får barn med folk.

Nå har både mann og barn forsvunnet ut, jeg orka ikke ha de her mer. Tror ikke jeg kommer til å bli glad igjen spesielt kjapt nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...