Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 har gitt lille valergan i 1mnd nå for hans egen del.han sliter sånn med tennene stakkar og var helt ifra seg om kveldene\nettene.igår tenkte vi stoppe med dette men han var helt hysterisk hylgren trøtt og gned seg i øynene og prøvde tygge på fingrene.dette holdt han gående til 02.00 og da var han såå trøtt stakkar at vi måtte gi han litt,så sovnet han etter en stund.. men jeg vil egentlig ikke gidette mer føler det blir så mye i lengden.hva ville dere gjort ? det er jo synd på lille om nettene våkner med en gang han har sovnet uten. lille er 7mnd og vi gir ikke mer enn at det ville tilsvart 2mnd..
Northernlights Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Minstemann her i huset sov ikke hele natta før etter han var 2,5 år. Enda sliter han med urolig soving hver natt. Noen barn er sånn...aner ikke hva jeg skal gjøre med min gutt, men jeg har aldri opplevd at mine andre barn sov hele natta før de var minst 12 mnd gml. (har 6 stykker) Vallergan ga jeg min første gutt ved noen anledninger, inntil han drakk opp halve flaska da han var rundt 2,5, og sov en hel dag! (legen sa "bare la han sove") Det skremte meg, så jeg ga ingen vallergan. Bare ventet på at natta skulle bli rolig, og etterhvert ble den det..
smurf 77 * har født Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 vi har bruk valergan på eldste datteren min av og til gjennom 3 år. hun har slitt med å falle til ro og sove. etter legens råd har vi bruk det som en sovekur på 10 dager av gangen, med opphold på 3 mnd, for så å begynne på nytt hvis natten ikke er bedre. nå er hun 5 1/2 år og sover bra! hun slet med å sove pga en alvorlig syk lillebror, så hun turte ikke å lukke øynene. vi måtte rett og slett ty til valergan for å lære henne å sove! nå bruker vi det ikke, men 10 dagerskuren har vært en "god venn" i noen perioder de siste 3 årene. alt blir bedre....hold ut og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 ok takk for svar..men ville dere ikke gitt mere da? får så vondt av han på nettene,sovner han så er det i 5min..klør sånn i gommene.. huff vanskelig dette northernlights: oi fikk han tak i flaska selv da ?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Jeg har en gutt som NEKTER å sove, han er blitt helt umulig, vi har aldri hatt problemer før, Har vert til lege, men han vil ikkje hjelpe så vi får en bedre natte søvn:( Hvet snart ikke hva jeg skal gjøre mer, sambo ber jo om å få jobbe mye så han slipper være hjemme med oss. Har også en liten baby som trenger meg, men jeg orker snart ikke mer, har ikke sovet skikkelig på snart en mnd. Så til mitt spørsmål, må man til lege for å få valergan? Gjør snart alt for å få han til å sove, det er en kamp HVER kveld i MANGEN timer:(
Northernlights Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 HI, ville ikke gitt mere enn det som er anbefalt. Ja,han fikk tak i flaska, da jeg ikke hadde gjemt den godt nok, og han var en smart gutt (det er han enda, men han er nesten 24 år nå ;o) Du under her; det pleide iallefall å være reseptbelagt.
Storken1979 Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Vallergan er reseptbelagt ja (og godt er det)! Er en stor hjelp for noen, men bør vel alltid følge opp sånne problemer hos kvalifisert helsepersonell.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 huff føler med deg du som sliter sånn.samme prob her,men det er pga tenner,vi var faktisk på legevakten ei helg pga at vi ikke visste våre arme råd og da fikk vi dette.det har hjulpe han til og holde på søvnen når han først sovner,vi kunne også sitte oppe faktisk hele nettene og pappaen kunne ikke dra på jobb.det er grusomt..men dette var redningen,vi får tilogmed litt alenetid før vi legger oss nå..men legen sa aldri hvor lenge vi kunne bruke dette,tennene popper jo fram i ett,så nå aner vi ikke hva vi gjør mer..hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå