Gå til innhold

gått ned i vekt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor idag, og har gått ned 1 kilo på 10 dager :(

Hun sa at det var ingenting å uroe seg over, men med tanke på at jeg kun har gått opp 8 kilo tilsammen er jeg litt urolig. Vekstkurven på magen har hele tiden ligget helt på streken...men alikevell :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat det samme! Har kun gått opp 8 kg i svagerskapet (med de andre to har jeg gått opp 20!) Og de siste 2 månaderna har jeg gått ned 1 kg... Men har ligget på sf kurven hele tiden. Blev sent på extra ultralyd når jeg var 36+4 og da var babyn ca 2800 g og ville da bli ca 3500 vid födsel. De mente att hvis man fulgte kurven så var det ikke noe o oroa sig for!

Jeg har termin 9 juli. Lykke til videre!

Skrevet

Hei,

Jeg har også gått ned 1 og halv kilo siste ukene ( er i uke 37) jm saat det var vanlig å flate ut på vektkurven på slutten og at det ikke var noe å bekymre seg om så lenge sf målet var normalt.

Skrevet

Nesten samme her og:) hadde bare gått opp 400gram på en mnd.

Men har gått opp 12kg i løpet av svangerskapet, sf-målet vokste og alt var fint så det gjorde ingenting.

Men om alt stopper opp sjekker de det nok:)

Så da tar vel babyen det den trenger fra deg...

Skrevet

Takk for svar :)

Godt å høre at det er flere som har opplevd dette, og at det er "vanlig"..

Jeg skal på UL (vekstkontroll) neste uke pga 3 uker forskjell mellom mens og UL termin, håper at jenta mi vokser som hun skal :)

Skrevet

jeg veier -1 kg fra da jeg ble gravid. gått ned mange kg de siste ukene dessverre.. men men, på vekstkontrollen var han helt normal.

Skrevet

Jeg opplevde faktisk for noen uker siden å gå ned fem kilo på et par-tre dager. Det var nesten skummelt... Men nå har jeg henta dem inn igjen og toppet dem med et par nye da :P Jojovekt? Jeg? neeeeida... Fant ut at løsningen nok lå i været rett og slett - jeg må ha mistet masse vann som jeg senere samlet opp igjen, for dette var rett etter at den verste varmen her i trøndelag ga seg.

Men en kilo kan jeg fort variere fra time til time nesten, for det vannet kommer og går litt etter dagsform og aktivitet :) Er nok ingenting å bekymre seg over!

Skrevet

Hei!

Har heller ikke gått noe opp siden jeg ble gravid, men legen mener at siden jeg "hadde litt å ta av" fra før så var det bare fint, det! Skal jo av igjen også, som hun sa! :) Vekstkurven min er også helt på streken, og da jeg spurte legen om alt var bra med den lille sa hun bare at den tar det den til enhver tid trenger! :) Lure skaperverket, altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...