Histepist Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Heisann, for en liten stund siden var det en her inne som la ut en link til en video hvor man så babyer som hadde lært tegnspråk for spising, soving osv. Synes dette så kjempe intresangt ut, men husker ikke linken, noen som gjør det? Takk for svar
yummy Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Denne? http://www.sign2me.com/video.php Helt utrolig med tegnspråk, har ei venninne som har lært babyen sin det fra hun var tre mnd gammel. Har ikke sett dem på en stund, men i dag så jeg jenta gjøre tegnet for melk hver gang hun var sulten. Hun er nå 6.5 mnd gammel. Tror nesten jeg må prøve selv, er jo kjempespenende:)
Kosel Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Jeg har ikke tenkt noe over det, men da jeg i fem år har jobbet på en bolig med psykisk/fysisk funksjonshemmede har jeg brukt mye tegn-til-tale i jobben og har helt automatisk ofte brukt tegn for spesielt JA, NEI, VENTE, FERDIG, MAT og DRIKKE og HEI, til sønnen min. Han er snart ett år og har ikke tatt etter meg, men om jeg hadde vært konsekvent med bruken så kan det jo hende. Grunnen til at jeg har gjort det er rett og slett en vanesak. Er så vant med å gjøre det når jeg snakker med beboerene som ofte forstår på samme nivå (av de jeg jobbet med) som en ett til tre åring. Gjør det samme når jeg snakker med utvekslingsstudenter som forstår dårlig norsk også. de skjønner jo ikke noe mere, og jeg mener ikke å gjøre det, men hendene mine bare går... hehe Barn lærer utrolig fort, og kan man det så tror jeg det er suuuupert å gjøre, ikke nødvendigsvis som en trening, men bare gjøre det og om barnet lærer seg det er jo det kjempe topp. Har mye glede av det både barnet og evt andre de treffer som bruker tegn. Jeg gikk i klasse med en som brukte tegnspråk når jeg gikk på barneskolen og pga dette fikk vi tegnspråk undervisning i klassen. (husker desverre ikke noe særlig nå) og når jeg var med bestemor på jobb kommuniserte jeg enkelt vel og merke med ett par døve ansatte der som selvfølgelig syntes det var kjempe stas med lille jente som tok kontakt med de, viste interesse for å lære og kunne bruke det lille hun kunne til å snakke med de.
3-prinser Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Wow, så spennende. Dette vil jeg prøve med vår lille pode. Takk for linken :-)
Histepist Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2008 Ja, det var den jeg tenkte på yummi, Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå