Gjest Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 var hos jordmor i dag for første kontroll, men der tok de ingen graviditetstest :-I Utrolig merkelig syns jeg da... Men dro til apoteket selv da, er like positiv :-) Yohooooooooooooo!!!!!!!!!!
mamarama og lille banan Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 du måtte ikke levere urinprøve da? med den kan de nemlig se om du er gravid
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Jo, det gjorde jeg, men der skulle de bare sjekke eggehvite og sukker. Spurte når jeg var på lab, og sa jeg syns det var merkelig, men jordmor hadde ikke bestillt grav test. Så da tok de ingen heller sa hun.
Kjærlighet <3 Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Dette er min tredje graviditet og jeg har ikke vært borti at dem har tatt graviditets test ho verken legen eller jordmoren.. Hvor langt er du på vei? eneste gangene jeg har hørt at noen har tatt grav.test hos legen er når en er usikker på om en er gravid eller ikke, tidlig i svangerskapet... Eller ved mistanke om dødt embryo...
mamarama og lille banan Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 å, det var jo rart. jordmor hadde vel kanskje glemt det? du kan jo ringe og høre om du får levere enda en urinprøve siden de ikke testet for graviditet? du kan jo si at testen fra apotektet var positiv, ikke sikkert du må da
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 I de bøkene og de artiklene jeg har lest om førstegangskontroll, så står det at man tar en grav test. Men det prektiseres kanskje ulikt. Jeg er 11+3 i dag forresten.
lille spira Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Jeg tok heller ikke noen test Og tenkte jo ikke noe mer over det igrunn.. hehe.. Men jeg er like gravid jeg også og 19+0 idag
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Blei bare skuffa over hele besøket egentlig, er vel derfor jeg er så opphengt. Hun spurte ikke hvordan jeg hadde det eller noen ting. Og når jeg spurte hvordan man gjør ting her (bor i Sverige) ang om man trenger sykemelding eller no, går man til lege da? Neida sa hun, men her i Sverige ser vi ikke på graviditet som en sykdom så du får ikke sykemelding når du er gravid... Jeg blei noe lang i trynet. Det var mest for info at jeg spurte, for jeg veit jo at en del gravide blir veldig dårlige, med kvalme og bekkenløsning og mye annet. Blei skikkelig lei meg av hele kjærringa. Hun var mest opptatt av min samboers ex og de barna de har sammen. Ikke av meg som er gravid. Skjønner ingen ting jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå