Gå til innhold

Ingen grav test hos jordmor...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos jordmor i dag for første kontroll, men der tok de ingen graviditetstest :-I Utrolig merkelig syns jeg da...

Men dro til apoteket selv da, er like positiv :-) Yohooooooooooooo!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du måtte ikke levere urinprøve da? med den kan de nemlig se om du er gravid :)

Skrevet

Jo, det gjorde jeg, men der skulle de bare sjekke eggehvite og sukker. Spurte når jeg var på lab, og sa jeg syns det var merkelig, men jordmor hadde ikke bestillt grav test. Så da tok de ingen heller sa hun.

Skrevet

Dette er min tredje graviditet og jeg har ikke vært borti at dem har tatt graviditets test ho verken legen eller jordmoren.. Hvor langt er du på vei? eneste gangene jeg har hørt at noen har tatt grav.test hos legen er når en er usikker på om en er gravid eller ikke, tidlig i svangerskapet... Eller ved mistanke om dødt embryo...

Skrevet

å, det var jo rart. jordmor hadde vel kanskje glemt det? du kan jo ringe og høre om du får levere enda en urinprøve siden de ikke testet for graviditet? du kan jo si at testen fra apotektet var positiv, ikke sikkert du må da :)

Skrevet

I de bøkene og de artiklene jeg har lest om førstegangskontroll, så står det at man tar en grav test. Men det prektiseres kanskje ulikt.

Jeg er 11+3 i dag forresten.

Skrevet

Jeg tok heller ikke noen test :) Og tenkte jo ikke noe mer over det igrunn.. hehe.. Men jeg er like gravid jeg også og 19+0 idag :)

Skrevet

Blei bare skuffa over hele besøket egentlig, er vel derfor jeg er så opphengt. Hun spurte ikke hvordan jeg hadde det eller noen ting. Og når jeg spurte hvordan man gjør ting her (bor i Sverige) ang om man trenger sykemelding eller no, går man til lege da? Neida sa hun, men her i Sverige ser vi ikke på graviditet som en sykdom så du får ikke sykemelding når du er gravid... Jeg blei noe lang i trynet. Det var mest for info at jeg spurte, for jeg veit jo at en del gravide blir veldig dårlige, med kvalme og bekkenløsning og mye annet.

Blei skikkelig lei meg av hele kjærringa.

Hun var mest opptatt av min samboers ex og de barna de har sammen. Ikke av meg som er gravid. Skjønner ingen ting jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...