-Ma78- Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Skal gå til innkjøp av ny sele da babybjørn er ubrukelig, så da lurer jeg på hva jeg skal velge og hvorfor? takk:)
Puddingmama Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Jeg har Manduca og er kjempefornøyd. Den er lett å ta på, lett å justere, kan bære på ulike måter/ulik belastning, tar ikke stor plass i seg selv. Baby sitter godt og føles ikke tung. Manduca er stort sett samme konseptet som Ergo, men litt smalere, slik at babyen ikke trenger å skreve så mye og den kan altså brukes tidligere og den har justerbar rygglengde og kan dermed bære større barn også behagelig. Den har også innebygd spedbarnsinnlegg, men hos oss passa det bare da han var bitteliten og ble for lite før han kunne bruke selen vanlig. I mellomtiden brukte vi et elastisk sjal (Moby wrap) som er mye billigere, også enkelt å få til og behagelig, men ikke fullt så kjønnsnøytralt og det kan heller ikke brukes så lenge som en Manduca.
Yo&La+spire Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Vi har en ergo til pappen, og både eg og han liker den veldig godt. Den er enkel i bruk og nøytral slik at pappen også føler seg vel med den;) Selv foretrekker eg sjal (vevd, ikke elastisk som hun over har prøvd). Du kan bære babyen i vevd sjal fra fødsel til 3-4 år, akkurat som f.eks ergo. Eg bærer min 10 kg tunge datter i sjalet daglig og bærekomforten er fantastisk! Kjenner ingenting:) Eg foretrekker sjal fordi det gir bedre bærekomfort for meg som bærer og fordi det omslutter barnet bedre. Dessuten kan du variere måten å knyte på utrolig mye, og tilpasse den som bærer (kan brukes på mage, rygg og hofte, med baby liggende, forovervendt, mage mot mage, uten å ha vekt på skuldrene osv osv) Fantastisk! (eneste er at det tar litt lenger tid å lære seg med sjal enn f eks ergo, og mange synes det er styr med det lange sjalet. Eg synes det går greit nå når eg kan det og bruker under 1 min på å få snuppa opp på ryggen). Lykke til! (og ta deg en tur på tettinntil.no)
Januars lykkeliten Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Jeg har brukt ringslynge siden jenta mi var nyfødt. Syns den er super. Kan brukes på magen, hofta og på ryggen. Baby kan ligge og sove. Jeg kan også amme henne i den. Fordi jeg ofte dropper vogna og jenta mi er en tung snuppe lette jeg etter noe som avlastet ryggen bedre til turer osv. Og fant Mei Tai. Den blir som en ergo på et vis. Bare uten klipser. Så var jeg på bæretreff og fant ut at jeg måtte ha et vevd sjal. Det gir en helt annen bæreconfort enn de to over. Men har en lengre lærekurve kan man si. Så nå bruker jeg slynge på restaurang og opp og ned fra bil. Mei Tai på shopping og henting i barnehagen og sjal på tur. :-) Anbefaler tettinntil.no
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Etter å ha funnet ut at BB er ubrukelig, samme refaring som dere, falt jeg for en Babyhawk Mei-Tai. Hjelpes, det var andre boller, du. Bærekomfort for bærer og barn. Du kommer nok til å få mange forskjellige svar på denne forspørselen. mei-Tai er i allefall ikke problematisk å feste på seg. Det blir en mellomting mellom sjal og sele, på en måte. tettinntil.no vil kunne hjelpe deg veidere i jungelen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå