Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 jeg er alenemor,ferdig på skolen. og har ikke rett på penger mere,så juni måned ble siste måneden med penge utbetaling. men hvordan fungerer det,da jeg ikke har klart og skaffe meg jobb enda? må vel være noe jeg har rett på? noen som vet? hilsen beskymret alene mor.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 stønad til livsopphold etter lov om sosiale tjenester du har da enda litt tid til å skaffe deg arbeid før du står helt uten penger, så fingeren ut av rompa og søke jobb, begynne med å titte på www.nav.no linken om søke stillinger
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 joda jeg har søkt jobber og styrer på.. men om jeg skulle få meg en jobb no i slutten av juni måned..så vil jo jeg ikke få lønning før august ?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Der er noe med å kunne få Os i inntil et halvt år i påvente av jobb, også mens en søker. Du kan jo sjekke ut om du kommer under dette.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Os ? hva er det ? noen innternett sider du kan sende meg ? eller er det noe nav har ? en ordning som heter os?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Du har rett på overgangsstønad fra nav i inntil 3 år, eller til yngste barnet er 8 år =)
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 okey.. men da står det vel om dette på nav sine sider.. så får lese litt der. min er 4år nå..
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Du har jo rett på overgangsstønad,dobbel barnetrygd og bidrag...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 etter at barnet er fyldt 3 år ? jeg fikk penger nå dette året siden jeg gjord ferdig utdanningen min. og nå er jeg ferdig utdannet og barnet mitt er 4år.. jeg trodde det var sånn at du ikke hadde rett på mer penger da! er det nye regler som er kommet?eller er det bare jeg som misforstår nå?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 Overgangsstønad har du rett på i inntil 3 år, så lenge yngste barn er under 8 år. Du kan få denne utvidet med inntil 2 år, dersom du er under nødvendig utdannelse. Disse reglene har vært siden 1997, tror jeg det var:) Inne på aleneforeldreforumet her, kan du finne en samlet tråd om disse rettighetene du har som enslig forsørger:)
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Du kan også få overgangstønad utvidet 6 måneder hvis du melder deg som arbeidsøker på nav arbeid... Gå og snakk med nav i morgen, det ordner seg alltids. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #13 Skrevet 26. juni 2008 å det høres bra ut. noen kilo lettere her. takk for hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå