Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 og hvor mange er dere i familien? Faste utgifter er: Husleie, lån, strøm, forsikringer, abonnementer, barnehage, osv. Hvor mye sitter dere igjen med til Mat Rent forbruk Klær Hvor lite kan man klare seg med til disse tingene når man feks har to små barn?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Vi er to voksne og to barn. Vi har rett under 9000 kr i mnd til bruk til mat, klær, fornøyelser, frisør osv. Det er litt lite, selv om det går.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 vi er to voksne med en liten spire i magen. Etter fasteutgifter sitter vi igjen med ca 60000... Men vi er heldige og har en veldig godt betalt jobb begge to...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Hva slags jobber er det dere har?? så mye
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 han er Arbeidsformann i ett stort selskap, og jeg jobber på kontor. Vi er så heldige å bo på svalbard der vi har fast LAV skatt betaler jo bare 15,8 %
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Akkurat nå har vi igjen ca 15 000 kr til mat, diesel, klær ol. Når jeg begynner i jobb til høsten har vi igjen ca 35 000 kr til dette.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Jeg er alenemor med snart to barn... Har rett under 3000 igjen etter alle utgifter. Greier oss utmerket:) :
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Har vel igjen 25 000 etter at alt det faste er betalt. Nå er det kun min samboer som jobber, jeg er bare student jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Klarer du deg med 3000 kr for to barn og en voksen i mat, klær, forbruk, frisør osv osv? Hvordan klarer du det? Du må være superflink! Lær meg. Hvor handler du mat? Jeg handler stort sett på Rema 1000, men har aldri klart å handle mat for under 3000 kr mnd. HI
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 15000. Kjennes det ok ut? Mye eller lite? Hvor mange er dere i familien? Kjører dere mye? HI
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 Oi. Han må ha høy lønn iom at dere sitter igjen med 25000 etter alle faste utgifter! Kan jeg spørre hvor mye han tjener? Min samboer får kun 25000 utbetalt i mnd og han har vel en årslønn på ca 420 000. HI
Spent Hattiec... Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Vi kommer til å sitte igjen med ca 10000 når alt er betalt. Ikke mye, men det skal gå! :0)
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #13 Skrevet 26. juni 2008 Vi er 5 i famlien, 2 voksne og 3 barn på 1 år, 3,5 år og 5,5 år. To av barna er veldig storspiste så vi merker det nå som minste spiser vår mat at slike vanlige familiepakker begynner å bli for lite mat for oss (f.eks en sånn pakke/boks med fiskeboller holder ikke lenger, mens to likevel blir litt for mye). Vi kjører mye ja, bor på et lite sted hvor det sjeldent går buss og familie 10 mil unna. Vi kjøpte ny bil i mars og den har alt gått nesten 7000 km... så det taler jo for seg selv ;-) Synes egentlig 15 000 kr er litt i underkant av hva jeg liker, men det er jo ikke akkurat som om vi sliter heller da, har råd til det vi trenger og litt ekstra innimellom. Bare at jeg savner å kjøpe litt klær til meg selv uten å få dårlig samvittighet for det, skulle gjerne kunne gått til frisøren litt oftere enn en gang i året osv. Og det blir for lite til skikkelige ferier og sånt av og til synes jeg. Gleder meg til en romsligere økonomi :-)
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #14 Skrevet 26. juni 2008 men hva er det folk bruker pengene på hver mnd da? kjøper dere klær til dere selv? går dere ut på restaurant å spiser ofte? er dere hos frisøren å klipper og striper hver mnd?? for jeg gjør ingen av de delene hehe. så da har jeg kansje litt mer igjen i mnd.. PS: er ikke mams enda
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #15 Skrevet 26. juni 2008 Her går det penger til ting som: *mat (går mye med her med 3 barn og når en vil prøve å være sunn) *diesel (ca 2000 kr i mnd bare på det) *gaver (5 åringen flyr jo i bursdager i ett kjør + vi har stor familie) *klær til barna (3 barn, selv om de minste arver endel må de innimellom ha noe nytt og eldste må stadig ha nye klær så fort som han vokser) *sko til barna *noe klær og sko til oss voksne, men nå bare ting vi faktisk trenger *ting vi trenger til huset/utenfor som beis, terasseolje, belggningssten osv, vi er ikke helt ferdig med uteområdet rundt huset *blader/bøker, noen få vi kjøper fast *diverse dilldall som skjer rundt om kring, foreldrebeatling på ditt og datt som ikke er faste utgifter, støtte en organisasjon osv *la barna få være med på noe gøy innimellom, f.eks en tur på lekeland, akvariet el Kan knapt huske sist jeg var på resturant eller kino og går til frisør ca en gang i året og kjøper kun nye klær til meg selv når jeg trenger det (har somregel bare 2-3 bukser om gangen, går det hull i en må jeg ha ny) eller finner noe som er veldig billig.
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #16 Skrevet 26. juni 2008 dere er jo veldig flinke da jo 15lapper på 5 stk i den alderen. godt jobba
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #17 Skrevet 26. juni 2008 vi kommer til å sitte igjen med ca 6000kr. vi er to. å blir tre til vinteren så jeg tenker jo at vi kjøper en stor frys å masse kjevler og brødformer hehehe. men det er jo bare kos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå