nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 min gutt er 8,5 mnd. før tenkte jeg at jeg ville bli gravid igjen når han var ca 1,5 år men nå sm det nærmer seg begynner jeg å bli usikker!! jeg har jo just begynt å sove på nettene ( nesten i vertfall) og så er han jo bitteliten. gruer meg til nye 6-7-8 mnd med nattevåkentid.. men så vil jeg jo ikke vente for lenge heller,,det sies jo at nr er er 100 ganger lettere enn nr 1 fordi man slapper av mere og da ikke blir fullt så sliten som med første mann hvordan tenker dere?
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. juni 2008 SKAL stå : nr 2 er er 100 ganger lettere enn nr 1 fordi man slapper av mere og da ikke blir fullt så sliten som med første mann
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Kanskje om 4 år. Synes det er greit med litt tid i mellom.
Gjest mphs Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Vi fikk nr.2 for nesten 3 mnd siden:o) Hun er supersøt og så mye enklere enn storesøster var/er. Det er 2,5 år mellom dem.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Den dagen mannen kan føde skal vi har nr 2;=)
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2008 skal du bare ha ett barn lillemor?ja tenkte jo litt på det selv rett etter fødsel men rart hvor fort man glemmer = )
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Her er lillegutt straks 9mnd. Alltid tenkt at jeg har lyst på i hvert fall 2. Selv er jeg eldst av til sammen 4 i en søskenflokk og jeg setter veldig pris på det nå (selv om vi har hatt våre kamper da vi var yngre og foreldrene våres antageligvis rev seg i håret..he he) Har i ettertid av fødselen tenkt at 3 år mellom 1 og 2 er ok, men nå i det siste har jeg plutselig begynt å tenke annerledes. Begynner å jobbe i begynnelsen av september og da er tiden for at vi prøver igjen. Mannen min er helt klar og vi gleder oss til en ny runde:-) Her sover lillegutt hele natten, har gjort det siden han var ca 4mnd. Mulig jeg hadde tenkt annereldes hvis han fortsatt hadde krevd mye av meg på nettene.
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Vi har netopp fått nr 2 og det er 4 år mellom dem-helt perfekt for oss alle:-) Storebror er flink å hjelpe til og forstår at han må vente hvis den lille krever oss. Så er han veldig stolt av å være STOREBROR:-))
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2008 du har rett. Den ENESTE grunnen til at jeg vil vente er pga at min gutt fortsatt ikke sover rundt hver natt .. de gangene han gjør det er livet mye mye lettere. de dagene gleder jeg meg til å få nr to , men har man ikke sovet godt på 8 mnd, da er det utrolig vanskelig egentlig å se frem til nyfødt beby periode igjen..
Smånetta 14.mai Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Har 22 mnd imellom. Hadde snaue seks uker med nattevåk med første og ammet til han var 8md. Han sluttet selv. Nå er minste 6 uker og det er fortsatt hektisk de dagene jeg er alene med dem. Men når vi er to er det ikke så stor forskjell og nr 2 er lettere å finne ut av selv om han er "vanskeligere" enn førstemann. Det er rett og slett fordi jeg vet at alt går:)
Lille`mor & lillebøll Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 Ikke glemt ennå:=S + mye sykdom har tæret godt kan du si.... Kommer nok en nr 2,men da blir det en keiser/rinne... tror kanskje jeg venter til lillemann blir nærmere 2 år. det er i hvertfall anbefalt av fagfolk.
twoboys & a girl Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Her er det 5 år og 3 mnd mellom nr en og nr to. Synes det er alt for stort mellomrom. Blir litt som to enebarn. Vanskelig å finne på noe som begge er opptatte av. Vurderer en til å har vell satt en grense på max 3 år... Har for det meste bare vært kos med nr to. Første hadde kolikk, var rastløs, sov lite og alt var nytt.
enpå3ogenpå1 Skrevet 26. juni 2008 #13 Skrevet 26. juni 2008 her er mini 7 mnd og vi prøver på nr 2 allerede. Dvs..vi har ikke brukt noen prevensjon etter fødsel. Vi er helt klare for det begge to. Og så teller jo alderen litt da.......vi er begge 35 år (så vi, eller jeg, har liksom ikke "tid" til å vente) Så her ventes det i spenning....
2hærligegutter Skrevet 26. juni 2008 #14 Skrevet 26. juni 2008 Vi har 5,5 år i mellom (1.mann født nov 02 - 2.mann mars 08), det var ikke det som var planlagt når vi fikk nr 1 men sånn ble det, og er i grunn litt glad for det i dag. Nr 1 har cp og krevd sitt med beh, ortoser og mye bæring, nå er han veldig selvstendig og kjempe stolt storebror og veldig lite sjalusi, den merker vi mest med besteforeldrene.
skimre Skrevet 26. juni 2008 #15 Skrevet 26. juni 2008 to år og en mnd mellom mine, helt perfekt syns jeg og jeg syns denne vesle tassen her er mye enklere enn storesøster ja!!! litt sjalusi i starten, men nå er lillegutt to mnd, og storesøster er mest stolt;o)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 26. juni 2008 #16 Skrevet 26. juni 2008 vi skal ha en til, men blir nok en 3-3,5 år mellom dem. mini er nå 8,5 mnd:) OG det blir KS på meg, ellers enebarn:)
Bubba75 Skrevet 26. juni 2008 #17 Skrevet 26. juni 2008 Vi har akkurat fått nr. 2, og eldstejenta er snart 3. Syns det er passe. Storesøster kan hjelpe til litt, og det var også greit i forhold til det å være gravid. Jeg var mye dårlig og hadde bekkenløsning, og da var det greit at hun kunne klare mange ting selv.
Simbasa Skrevet 26. juni 2008 #18 Skrevet 26. juni 2008 Legen har gitt meg klar beskjed om jeg ikke bør bli gravid før mini er minst 1 år, helst litt eldre. Så vi tenker at vi begynner å prøve igjen om 2 år. Kan ikke vente for lenge heller siden vi begge fyller 35 i løpet av dette året.
de tre bukkenebruse Skrevet 26. juni 2008 #19 Skrevet 26. juni 2008 vi fikk nr .2 i desember i fjor da var eldstemann 3år og 1måned sånn ca...det synest vi er helt kjempe alders forskjell,da eldstemann hjelper mye til (viss han vil=)) også har vi vært så heldige at det ikke har vært noen form for sjalusi=) men nå er han i trass alderen og prøver ut grenser hehe...
badass_suburban-mom Skrevet 26. juni 2008 #20 Skrevet 26. juni 2008 Vil gjerne har nr.2 ASAP!!!! Forbannede mensen har ikke kommet tilbake enda,så det drøyer vel.... (snuppa er 7 mnd)
Propellmamma til 2 Skrevet 26. juni 2008 #21 Skrevet 26. juni 2008 Gutten min er 8,5 mnd og jenta mi er 4 år. Synes det har vært helt perfekt. Hun har fått være baby og fått all oppmerksomhet lenge. I tillegg er hun så stor at hun har skjønt veldig mye og vært veldig involvert fra graviditet til fødsel. Dette har ført til nærmest ingen sjalusi. Nå klarer hun seg selv med tanke på spising, påkledning og dobesøk. Veldig deilig. Når det gjelder lettere andre gang fordi man er trygg etc kommer det jo litt an på ungen da... Jenta mi var en rolig baby som sov ufattelig mye, utrolig lettvint unge og bare koste meg hele tiden. Denne gangen har jeg en herlig, men småhyper gutt som ikke liker å sove. Er så utrolig sliten og trenger sååårt litt søvn, men får ikke :-( Veldig glad for at jeg ikke har 2 veldig små samtidig nå altså!!
velsignet med to Skrevet 26. juni 2008 #22 Skrevet 26. juni 2008 Har også en på 8,5 mnd, og jeg vil gjerne begynne å prøve på nr 2 etter nyttår. Men samboeren er ikke helt enig, så vi får se hvor lenge det blir til. Men jeg vil iallefall ikke ha mer enn 3-4 år mellom nr 1 og nr 2.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 26. juni 2008 #23 Skrevet 26. juni 2008 har 2 år og 2 mnd mellom våre, og det er helt perfekt!! Har fått litt problemer med leggingen på eldstemann nå (minsta er 4,5 mnd), men det er det eneste problemet vi har møtt på. Eldstemann er kjempestolt storebror, og veldig snill og koser masse med søsteren. Og ja, jeg er MYE mer avslappet i forhold til jenta vår enn jeg var med førstemann
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #24 Skrevet 26. juni 2008 For oss passet det utmerket å få nr to da nr en var 4 år. Da er eldste så stor at han forstår hva som skjer, vi kan bruke logikk og sunn fornuft på ham, Han er superstolt storebror og så utrolig flink til å se etter minsta hvis jeg skal ut med bosset, eller hjelper meg å skifte bleie på henne, bade henne, holde, bysse, mate (jeg gir flaske). Leste en artikkel med at det "perfekte" søskenforholdet var å få gutt først og så tre år senere få jente(alt det forskes på, sier jeg...). Dette fordi eldste da vil være å stor at en får fordelene som jeg nevnte i forrige avsnitt, samtidig som når de blir litt eldre vil de likevel kunne ha stor glede av hverandres selskap/lek. Dette fordi jenter ofte er litt "voksnere" enn gutta og at aldersforskjellen derfor vil føles mindre.
mai mammaen til to Skrevet 26. juni 2008 #25 Skrevet 26. juni 2008 vi har akkurat 2 år i mellom våre. syns det er env eldig fin alders forskjell på dem nå... men må si at jeg syns det var et slit å gå gravid denne gangen. jeg hadde et veldig fint svangerskap det er ikke det, men det er slitsomt å gå gravid med en liten ett åring i hus. i tillegg til at jeg jobbet fullt..... (jobber tillegg i barnehage da....) nå når lillebroren er født så er det bare kjekt syns eg. hun er kjempe snill med han. vil at han skal ligge i armkroken hennes og kose. synger og leser bok for han .... stryker han på kinnet og kysser på han... og når vi kommer og henter henne i barnehagen vokter hun vognen. det er MIN lillebror sier hun til alle... hehe.. men nå har jeg en 2 åring som er veldig langt framme når det gjelder språk osv. vi kan forklare henne, og hun forstår det, mye mer enn jeg kan med mange av to åringene i barnehagen jeg jobber i f.eks... så det hjelper nok litt på... men jeg kan iallefall bare anbefale å få to tette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå