Gå til innhold

Neutral vaskemiddel og lukt i vaskemaskin?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke lenge siden vi investerte i ny vaskemaskin. Nå viser det seg at 40-vasken stinker etter bare et par timer. Altså er ikke tøyet ordentlig rent. Kan legge til at dette er "lett brukt" tøy som skal vaskes på 40 grader og at annen hver vask er kokevask.

Opplevde ikke dette med maskiner jeg har hatt før.

Bruker Neutral vaskemiddel, kan det ha med vaskemiddelet å gjøre?

Er litt fortvilende å investere i en dyr maskin som ikke vasker rent!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neutral vaskemiddel syns eg lukter surt. eg brukte det i 2 mnd. da skiftet eg til blenda.. syns det ble bedre da.

Skrevet

Takk for svar! Kjenner ikke noe lukt av Neutral når jeg vasker på 95 grader. Men 40 derimot, sur lukt etter kort tid.

Men er enig med deg i at Blenda lukter bedre!!!

Skrevet
;) du kan prøve å bytte så ser du. ;)
Skrevet

Hmm...dette hadde ikke jeg tenkt over, og vi har bare brukt Neutral siden snuppa ble født for 2 år siden, det lukter surt i maskinen vår også... Skal jammen teste dette ut i praksis, bytte over til Blenda Sensitive en stund, og sjekke om lukta forsvinner..! Ellers er jo vaskenøtter genialt da, tror de skal prøves også!

Skrevet

Jepp, har prøvd. Er ikke så sur lukt da. Men det irriterer meg litt at vasken ble ren i en gammel vaskemaskin på 40 grader med Neutral, og ikke i vår nye maskin. Må jo bety at den ikke vasker så rent som vår gamle!?

Skrevet

Prøv å vaske en omgang eller to med kokevask. Det hjelper på sur lukt!!

Skrevet

Gjør det annen hver gang jeg vasker, alltid en håndklevask på 95 grader i mellom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...