Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når er det dere pakker den? jeg er 34 uker i dag, og begynner sånn smått å tenke på hva jeg skal ha med meg. jeg føler meg litt rådvill angående pakkingen, fordi jeg kan jo ikke pakke ned klær å div ting som jeg har bruk for til daglig?! har kjøpt inn tannkost, tannkrem shampo og intimvask som jeg har lagt nedi bagen, men når pakker jeg i resten? kjøper dere nye klær å legger i slik at dere har det klart, eller hvordan organiserer dere dette??

kom gjerne med tips til hva jeg bør ha med meg også tilfelle jeg har glemt noe vesentlig... hvor mye trenger jeg av bukser, og overdeler f.eks??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Denne bagen er det virkelig ikke lett å bli klok på! Jeg er førstegangs og 36+4 i dag, og har ikke begynt å pakke, men har skrevet en liste + kjøpt litt av det jeg skal ha med.

Kan jo skrive ned lista her:

Klær (liggetiden på st olavs er 60 timer, så jeg tar utgangspunkt i å være der så lenge):

*Svart joggebukse og hettejakke (praktisk med tanke på at blod- og melkeflekker ikke kommer til å vises så godt som på lyst stoff!)

*Svart capri-joggebukse (hvis det blir veldig varmt på føden, og igjen dette med å skjule flekker)

*Et par halv-fine amme-topper (har ikke kjøpt enda, men vil tro det er praktisk i tilfelle det kommer besøk, så slipper jeg å se ut som et dass)

*Lang t-skjorte til å bruke under fødselen (med mindre disse sykehus-trøyene er lange nok. Vil ikke gå rundt og blotte rumpa... :-/ )

*Morgenkåpe

*2 par sokker, 4 par stoore, gode truser (men kommer til å prøve de berømte nettingtrusene), 1-2 ammebh-er (skal sende ut sambo for å kjøpe flere hvis puppene plutselig blir mye større), ammeinnlegg i ull og papir (vet ikke hva jeg kommer til å synes om de ulike typene enda, så jeg kjøper litt forskjellig)

*sokker, boxer, joggebukse, t-skjorte til sambo (fødselen kan jo dra ut, og kanskje blir han våt e.l. mens jeg ligger og basker i badekaret :-P )

*slipperser som tåler vann

Toalettsaker:

*Hårføner og vannflaske (til å tørke der nede etter toalettbesøk)

*fuktighetskrem og lipsyl

*tannkrem, tannbørste, deoderant, hårbørste, sjampo/balsam, mascara, sminkefjener, MASSE strikk og spenner (kommer sikkert til å svette mye, og da tar jeg håret inn og ut av strikk 100 ganger i timen)

*bind

*toalettsaker til sambo

Mat/drikke under fødselen:

*stor vannflaske

*sukkerholdig saft, kjeks, nøtter, sjokolade, tørket frukt osv osv (jeg er avhengig av å spise litt hele tiden, så her kommer jeg til å kjøpe inn div ting jeg spiser ofte i termin-tiden)

Div:

*helsekort

*CD-er med rolig musikk

*Mp3-spiller (i tilfelle opphold på gangen med masse bråk når jeg skal sove)

*Mobil + lader, kamera + lader

*Skrivesaker og lesestoff (evt laptop med spill)

Dette må da være BiM-s lengste innlegg? =)

Lykke til med pakkingen hvertfall, og si fra om jeg har glemt noe!

Skrevet

tusen takk for tips :-) det med svarte klær er jo veldig smart. så langt har jeg ikke tenkt enda...hehe. huff skulle ønske jeg bare kunne pakke bagen klar nå og ikke tenke mer på det, men de fleste ting bruker man jo helt til man skal på sykehuset. morgenkåpe har jeg ikke, så det tviler jeg på jeg kommer til å anskaffe meg, men definnetivt finne meg en laaaang t skjorte ja. har heller ikke noe lyst til å blotte meg mer en nødvendig hehe...

Skrevet

Jeg kommer til å kjøpe enkelte ting dobbelt opp, som tannbørste, fuktighetskrem, kjeks osv. Dette er jo forbruksvarer en før eller siden må kjøpe mer av uansett, og som jeg nødig vil glemme.

Klærne kan jeg også avse, så de kommer jeg nok til å pakke snart.

Ellers kommer jeg til å pakke ned ting etterhvert og krysse av på en liste, så det blir lettere for både meg og sambo å huke hva som gjenstår dersom ting plutselig skjer raskt.

Det viktigste er nok bare at hvis du vet at du MÅ ha med akkurat den buksa, bør du hvertfall passe på at den ikke ligger nederst i skittentøyskurven når vannet går. Ellers kommer du nok fint til å rekke å pakke det du trenger, når du trenger det.

Og morgenkåpe er nok ikke nødvendig ettersom at du ikke bruker det hjemme.Lykke til med pakkingen =)

Skrevet

ja det har jeg også tenkt på å kjøpe litt dobbelt opp. har allerede kjøpt inn div toalettartikler som jeg vet jeg må ha med, men som lett blir glemt i en stressende situasjon. men jeg håper jeg klarer huske alt, er temmelig vimsete fortia hehe

Skrevet

Bagen ja... Den har stått halvpakket i snart tre uker, men burde kanskje pakke den ferdig snart siden jeg er 38 fullgåtte uker i morgen?

Tror ikke jeg tar med så mye, egentlig.

Eller, det ble jo en del når jeg så igjennom, da... Tror ikke jeg har glemt noe veldig viktig her. På Ullevål får man dessuten kjøpt bleier, toalettstash, bind, mat osv. nede ved kafeteriaen eller på Kiwi-butikken på sykehusområdet så lenge det ikke er midt på natten.

Til meg:

Toalettsaker (satser på å rekke å pakke toalettmappen innimellom riene)

Bukse - en litt vid sort mammabukse, regner ikke med å få på meg mine egne med en gang uansett

Et par trøyer/t-skjorter til meg

Et par truser, men regner vel med å bruke de supersexye vi får på sykehuset

Noen store bind, men også her får man vel en slags bleie har jeg hørt

Har jo det skiftet jeg kommer til sykehuset i også

Ammeinnlegg

Går stort sett i amme-bh allerede, så det har jeg ikke pakket enda

Matpakke (regner også med å få fikset dette før vi drar)

Et par flasker juice å drikke - disse ligger klare i kjøleskapet

Bok

Star Wars-filmene (vi må bare huske pc før vi drar)

Til far:

Toalettsaker

Ett ekstra skift

Matpakke (regner også med å få fikset dette før vi drar)

Bok

Til babyen:

Noen bodyer

Hjemreisesett

Noen pleier

En flaske babyolje

Vogn/bilsete til hjemturen (vi bor såpass kort vei unna sykehuset at vi i teorien kan trille hjem) kan pappaen hente den dagen vi skal hjem.

Skrevet

Og ja, helsekortet ligger også fast i bagen nå :)

Skrevet

Jeg kjøpte nettopp en "kosedress"/joggedress på B-young til bare 199 kroner. Mange som anbefaler meg å ha med en sånn (svart, selvsagt), så jeg tenkte at til en så billig penge kunne jeg invstere i en ny. Så den er pakket allerede. :-)

Skrevet

Den har jeg også kjøpt, Lykkeliten! =)

Og så har jeg kjøpt en svart capri-joggebukse i mamma-avdelinga på H&M. Den blir også god å ha, tror jeg.

Men lange t-skjorter finner jeg ikke!! Har lett på alle "gammel-kjerring-butikkene" i nærheten, med tanke på hvordan nattskjortene til min bestemor ser ut, men nei. =)

Vil helst ikke kjøpe en herre-t-skjorte i xxxl heller, for den blir jo så vid!

Og så bør den gjerne være litt billig, siden jeg sikkert kommer til å søle den ut med både blod og det som verre er under fødselen.

Skrevet

Hva med en tunika i stedet for t-skjorte? De har ganske lange på GinaTricot. Men da vi var på omvisning på føden så jeg også de som brukte halvlange nattkjoler - fra cubus/hm/kappahl o.l. - som t-skjorte. Det kan kanskje være like greit? Jeg har også tenkt tanken på skjørt og tights, da burde jo bindet holde seg godt på plass pluss at jeg skjuler baken godt ;)

Skrevet

sist holdt jeg på med lister og styra veldig med ting jeg bare MÅTTE ha med. brukte ikke halvparten en gang så denne gangen pakker jeg ikke mye.

tar vel med dette:

- noen joggebukser og slaske T - Skjorter.

- Sokker og truser

- toalettsaker og handklær

- ammebh og innlegg

- slippers

- kamera

- helsekort

tja blir vel det. driter i hvordan jeg går kledd, og sminke bryr jeg meg ihvertfall ikke om mens jeg er på sykehuset. sist ble vel bare et par joggebukser brukt + sokker og toalettsaker. jeg gikk rundt med sykehus t - skjorten jeg. syntes det var behagelig faktisk. besøket som kommer på sykehuset får ta meg som jeg er da.

Skrevet

heir pakket ned litt:) har kjøpt en del sånne reise ting. tannkrem,såpe, deo osv... er de kose dressene fra b-young gode?? har sett litt på de de ser så deilige ut. kjøpe 1 str større kanskje da el?

Skrevet

Lesestoff, kan være kjekt å ha. Selvfølgelig til barseltiden. Babyen er jo ikke akkorat våken hele tiden, så kan fort bli lange dager. og er du like "heldig" som meg så må babyen ligge i lys...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...