Maud Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 For noen uker siden fortalte jeg jo om storebror som helst ikke ville være sammen med noen og som i hvert fall ikke ville at vi skulle bestemme at han skulle være sosial. Nå har det snudd helt igjen og han har et eller annet på gang hele tiden. I går var han hos farmor og farfar. Det er vanligvis det beste i verden med full oppvartning, basseng og TV og spill og alt hjertet kan begjære hele tiden. Allikevel var han i tvil om han ville dra, han gikk jo glipp av gutta på SFO... Han kommer hjem fra SFO med en kamerat eller fire, slenger inn sekken og forsvinner igjen. Kommer hjem glad og åpen og fornøyd og vil snakke og fortelle og spørre og lese og kose og leke med de små og er så fornøyd. Dette skal jeg huske når han neste gang igjen blir asosial. For det blir han innimellom. Kan dere hjelpe meg å huske at det svinger hvis jeg glemmer det selv?
Urtete Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Sånne perioder kan vi ha med storesøster her også. Det er så hærlig når de virkelig er i vinden og i farta fra morgen til kveld, når energien lyser ut av øynene og man virkelig kan se at de har det superdupert!:-) (Men sånn er vel ikke livet for noen av oss hele tiden - hverken store eller små... Det går som oftest litt opp og ned, da er det om å gjøre å nyte oppturene!:-))
dritgrei hei hei! Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Jeg skal hjelpe deg å huske det på samme måte som vi trenger hjelp alle mann til å huske at det som foregår stot sett er normalt og helt ufarlig. så deilig at han koser seg for tida! hurra for blide unger!
♥Snulder Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Unger er små voksne! Som oss så har de perioder hvor de har mye overskudd og liker å være sosiale. Andre perioder er det deilig å være alene og slappe av. Det positive er at disse periodene avløser hverandre etter behov! Men det er deilig for en mamma og se at ungene har venner og på farta!
Tiggywinkle Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Dette tror jeg veldig normalt. 11-åringen min har det også slik. Han er populær i klassen og jeg merker at han synes det blir mange som vil leke med ham. Denne siste uken har han valgt å bare være sammen med oss. Som han sa sel: " Det blir litt mye a og til så jeg sa nei til å leke" Og jeg synes det flott at han klarer å sette grenser og si stopp når han føler for det. Det sliter mamma mer med...:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå