Gå til innhold

Er det bare meg som ikke har reist noe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i Sverige flere ganger såklart. Ellers KUN Portugal, og da var jeg 4ÅR (det teller vel ikke).

Har utrolig lyst til å reise, men har vokst opp i svært fattige kår, og nå er jeg alenemor til 2, med fortsatt dårlig råd..:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

joda, portugal-turen teller den ;-)

selv reiste jeg første gang til utlandet i fjor, til Kypros med mini, sambo og hans familie :-)

og i fjor på sensommeren reiste jeg til Irland med min mor og søster :-)

utenom det har jeg vært i Sverige og Finnland og i slutten av juli skal vi på en-ukes ferie til Danmark, muligens med en tur innom Tyskland..

følte selv at jeg ventet leeeenge på å få reist noen steder, men det ordner seg etterhvert! da jeg var liten og gikk på skolen så syntes jeg det var urettferdig at vi ikke hadde reist til utlandet, alle andre i klassen gjorde det jo titt og ofte, men vokste også opp i en familie med dårlig råd så vet hvordan du har det..

vi har heller ikke så veldig god råd, men kommer til å spare i løpet av året for å kunne dra til utlandet neste år

Skrevet

Da jeg var liten....dro familien vårt mye til sveits. Har onkler der, som vi pleide å besøke nesten hver sommer.

Og da jeg var tenåring dro jeg og venner til england og frankrike.

Men nå som jeg er voksen, så har jeg ikke dratt utenlands ennå. Men planlegger en tur til amerika neste år. Få håpe det blir noe av turen.

Skrevet

Jeg hadde kun vært i sverige, helt til i fjor da jeg og 2 venniner dro til Tysklad og Italia. Så jeg er ikke bereist i det heletatt. Føler meg nesten dum, for min nye samboer har liksom reist nesten hele verden. Men det blir nokk flere turer på deg skal du se=)

Skrevet

Har vært heldig å fått reist litt jeg.

Vært i mallorca 2 ganger, i canada, USA, sverige, danmark, tyskland, frankrike, luxenburg, italia, england og slikt..

Reist mye med mamma og pappa når jeg var liten, det var somregel bil ferier der vi var borte i 3 uker, men det ble mye kjøring.

Nå som jeg har blitt voksen har jeg også reist litt, men ikke like mye. Er ikke alltid det passer seg å reise med små barn eller når man er gravid.. Nå i August skal vi heldigvis til syden igjen, det gleder jeg meg mye til!

Vi har heller ikke verdens beste råd nå etter vi har kjøpt hus og fått barn, men prøver å spare litt hver mnd, så rekker det til en god ferie i året!

Om du har dårlig råd kan du jo kanskje prøve å legge vekk det du klarer i løpet av mnd?

Om du har veldig lyst på ferie er det nok kanskje ting du kan klare deg uten (prioritere bort) hver mnd slik at du heller kan legge bort de pengene til en liten ferie?

Det trenger jo ikke være allverdens, men en liten tur?

Og jo, jeg syntes turen din teller selv om du bare var 4 år ;o)

Jobber du nå, eller er du hjemme i permisjon eller lignende?

Klem

Skrevet

Jeg også har reist veldig lite. Hadde ikke råd når jeg var liten, og når jeg ble eldre hadde jeg ikke venner som var interessert i å reise. Hatt mer enn min porsjon telt- og hytteturer (som for all del er veldig flott!) men har alltid ønsket å se hele verden.

Min nåværende samboer er litt som meg, så kanskje om noen år når barna blir eldre at vi får begynt å utforske verden :)

Skrevet

Jeg sparer ca 2000 kr hver mnd, mer klarer jeg ikke. Er bare student, og det kommer jeg til å være en god stund enda. Men likevel føler jeg at 2000 i mnd, bare er en dråpe i havet...En ferietur koster jo mye for en hel familie til et annet land...(Vi har vært mye rundt om i Norge da:)

HI

Skrevet

jeg reiste ingenplass når jeg var liten, mamma var alene me meg å mine to brødre.. før var jeg alltid sur fordi andre reiser på ferie, men nå som jeg er blitt voksen har jeg forstått at det ikke er like enkelt for alle.. og det er faktisk ikke alle som kan spare 20000 pr.måned når inntekta er mindre enn det du egentli bruker.. men nå som jeg har blitt voksen så reiser jeg mye, fordi jeg har råd til det (er gravid) men det er ikke sikkert jeg/vi kan reise så mye når barnet kommer.. pga. økonomi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...