Gå til innhold

Hvilken bæresele/ sjal anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo en jungel av bæreseler og sjal. Er den noen med gode erfaringer som har noen tips til ei som skal kjøpe, men vet bare ikke hvilken...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale Ergo bæresele. Den er veldig god å bære i ettersom vekten kommer på hoftene og ikke på ryggen, i tillegg til at den er enkel å bruke. Dessuten kan du ha barnet både på ryggen og på magen. Barnet sitter også mer riktig her enn i f.eks. babybjørn (som veldig fort blir tung for ryggen). Jeg hadde veldig glede av ergoselen forrige gang, og kommer til å kjøpe spedbarnsinnlegg også denne gangen.

Les mer på babyslynga.no

Skrevet

Nå har jeg ikke prøvd Moby Wrapen min på noe annet enn en bamse ( :-P ) men jeg gleder meg ihvertfall veldig til å bruke den!

Har lest masse om den på nettet, samt sett flere instruksjonsvideoer, og det ser så koselig ut!

Dessuten er slike elastiske sjal perfekte for nyfødte. Så kan en heller bytte til en mer tradisjonell sele når barnet blir større.

Men i begynnelsen vil jeg tro at en slik wrap passer utmerket, spesielt for oss med sommerbabyer.=)

*gleder meg til å bruke den*

Skrevet

Til Epona..., er det en nettside hvor jeg kan lese om Moby Wrapen? Er som sagt kjempefornøyd med ergoselen, men sist kjøpte jeg den da jenta var 6 mnd, og da var den perfekt. Men det kan hende det er bedre med sjal helt i starten?

Skrevet

Hei!

Det står litt på mobywrap.com, og ellers er det vel bare å google "mobywrap".

På youtube finnes det masse instruksjonsvideoer, jeg liker spesielt denne

Det var i allefall alt som skulle til for at sambo løp og kjøpte moby wrap! Han ville også gå med baby på magen =)

Skrevet

Og foresten, denne videoen viser hvordan du kan bruke wrap-en til amming

http://www.youtube.com/watch?v=z7y8xEQB-xY&NR=1

Helt genialt, synes jeg. I allefall for meg som ikke ser frem til å henge ut puppen overalt når barnet kommer =)

Det er faktisk det jeg gruer meg mest til, så for meg er denne "oppfinnelsen" enn stor lettelse!

Skrevet

Ser fint ut for baby, og til amming som du sier. Får se om jeg investerer i ennå en bæreinnretning eller om jeg kjøper innlegg til ergosela. Det ser ut som ergosela tar mer av vekten på hoftene, noe som er greit når babyen blir større og tyngre. Men denne ser veldig fin ut til spebarn.

Skrevet

jeg har kjøpt sleepywrap på nettet til 250kr inkludert frakt :) herlig elastisk sjal som er suuupert å bære nyfødte i... kan vel brukes til babyen er ca 1år vil jeg tro. sleepywrap.com bestillte jeg fra da, og den kan fås i mange farger...

vil ihvertfall anbefale elastisk sjal til baby. babyen kan jo da ligge i sjalet, ammes, være "oppreist", forovervendt, mot deg, på ryggen.... mange muligheter...

Skrevet

Den hørtes veldig snedig ut. Hvor lenge brukte du den til barne ditt?

Skrevet

Jeg har kjøpt Sleepy Wrap og Moby Wrap som jeg skal bruke til nyfødt baby, og etterhvert blir det Beco Butterfly, vevd sjal og hjemmesydd Mei Tai og hjemmesydde ringslynger....jada, har visst tatt helt av, men det er så vanskelig å velge.... :o)

Sjekk ut tettinntil.com, der kan du få masse tips!

Skrevet

hvordan er det å bruke ergo bæreselen til nyfødt?

i forhold til f.eks meitai som jeg har tenkt litt på..

ikke meninga å "trashe" tråden, slenger bare inn noen spørsmål...;)

Skrevet

Hvis du skal bruke ergo bæreselen til nyfødt må du ha et spedbarnsinnlegg hvor babyen ligger på skrått med bena samla. Det har jeg ikke prøvd for jenta mi var rundt et halvt år da jeg kjøpte den. Men var veldig fornøyd da i alle fall.

Skrevet

Tusen takk! Har fått mange gode tips og sett mange filmer. Nå har jeg til og med fått overtalt sambo:)

Vil flere henge seg på med tips så er det kjekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...