Gå til innhold

Hvordan er deres syn på barn og internettbruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg selv ble mor så syns jeg at internett ikke er noe barn skal bruke på egenhånd. Hadde vel ingen synspunkter på dette tidligere..

Jeg syns det er litt skummelt å se på f.eks nettby hvor det er mange tiåringer som har egne profiler. Skjønner ikke helt hvordan barn skal ha glede av dette. Det er jo mye mobbing på nett og man vet jo aldri hva slags mennesker som faktisk skjuler seg bak disse profilene.

Jeg ser jo bare her inne på dib. Her skal det liksom være voksne mennesker, mødre og blivende mødre som behandler hverandre utrolig dårlig. Det er jo en del falske profiler her og ikke minst drittkasting. Mye av det jeg har lest her har sjokkert meg.

Jeg vil ikke at min datter skal begynne å bruke internett uten tilsyn før hun er stor nok til å skjønne at man ikke skal ta alt som blir sagt på internett seriøst og at hun rett og slett har lært seg nettvett. Internett til skolebruk er forsåvidt greit, men jeg vil gjerne følge opp det også.

Hva med dere?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I prinsippet helt enig med deg, så gjenstår det å se hvor bra vi klarer å gjennomføre det. Vanskelig å styre hva som skjer når ungene er på besøk hos klassekamerater som kanskje har fri tilgang på internett..

Skrevet

Det er sant.. Men det er vel kanskje lurt å sette seg ned og forklare barnet hvorfor vi ikke har fri tilgang på internett hjemme. Men om internett er veldig hippt i venneflokken vil det bli vanskelig ja:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...