Gå til innhold

Kynnere eller modningsrier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var i min uke 33+1 hadde jeg mensmurringer nederst i magen og bakover til korsryggen. jm sendte meg til sykehuset pga dette. Der fikk jeg beskjed om at det bare var kynnere, men at jeg skulle ta å ringe dem hvis det ble vondere..

Jeg er nå i uke 36+1 og det har blitt vondere. Kroppen min stivner nesten. Jeg klarer ikke å gjøre noe som helst når jeg får disse "vondtene"! Jeg sitter bare i sofaen og stryker meg selv på magen(et lite håp om at det skal hjelpe)! Ikke det at det hjelper, men det er bare sånn jeg er ;) hehe..

I går hadde jeg vondt store deler av dagen. Jeg våknet med smerter i går, men jeg tenkte at det bare var kynnere. Men de var jo vondere?! Det kjennes ut som at hele magen strammer seg og at det blir trangere for babyen. For han rører ikke stort på seg når dette pågår. Men han dytter veldig hardt mot den ene siden av magen når det er over.

Hva kan dette være jenter?

Kan dette være modningsrier?

Og burde jeg ta kontakt med sykehuset selvom jeg ikke har spesiellt vondt i dag?

Jeg har ikke blødninger eller noe.. Bare endel utflod.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvorfor blir det enda værre når jeg har spist? ¨

Akkurat spist 2 brødskiver med leverpostei og nå strammer det seg no veldig :s

Skrevet

er det ingen som kan svare meg? :(

Skrevet

dette har ikke jeg noe svar på. Når du bekymrer deg som du gjør så ville jeg bare ringt enten føden eller jordmoren din og forklart hvordan du har det og hvordan du føler deg. Så kan de avgjøre om du må komme inn eller ikke. De har jo peiling.

Skrevet

Er litt vanskelig å svare på, men det at hele magen strammer seg og at det kjennes trangere for babyen er jo typisk for kynnere. Jeg har også kynnere som tidvis er ganske vonde. Tror nok du vil kjenne forskjell hvis det går over i rier, som er mer regelmessige. Men hvis du er usikker så skader det jo ikke å ta en telefon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...