Gå til innhold

Vedr. forover/bakovervendt sete og ulykker/dødsfall.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som kan vise til hvor mange barn som skades/blir drept i trafikken i NORGE, og hvilken vei de sitter?

Hadde vært interessant å vite hvordan det "lå an" her hjemme. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den type info er jeg kjent med. Er interessert i faktatall. Synes det er rart hvis det ikke finnes, så viktig som dette er.

Skrevet

Ryktene går om at en slik undersøkelse er underveis, men i Norge er man veldig redde for å publisere slikt av hensyn til de pårørende.

Skrevet

Ja, regnet med det.

Har ikke hørt om den type sammenlignende undersøkelse i Norge, men du kan jo evt kikke på ssb.no

Skrevet

Det var da en merkelig grunn?

Det burde jo ikke være vanskelig - man vet vel eksakt hvor mange som blir drept i trafikken hvert eneste år, hvor mange av dem som er barn, og om de satt i sete - forover/bakover.

Skrevet

En kjapp titt på SSB viser at det i år 2006 var 242 som ble drept i trafikken. Men hvor mange som er barn kan jeg ikke se.

Skrevet

Det er nok ikke så enkelt. I rapporten jeg har snakket om viser man jo til obduksjonsrapporter av barna, hvor barnet satt, bilder av bilen etc. Det er svært mange ting som må undersøkes før de kan konkludere med om barnet hadde overlevd om det satt korrekt festet i et bakovervendt sete.

I de siste årene har igjennomsnittet 13 barn under 15 år omkommet i trafikken - det er ingen hemmlighet(lurer dessverre veldig på hva tallet for 2008 blir iom at vi hittil i år har sett en økning på 50% i antall dødsulykker sammenlignet med 2007).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...