Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår krasjet broren min og nevøen min på motorcykel. Broren min ble most mellom en annen bil og nevøen fløy langt. Dette var i 90 km/h og de kjørte inn i en bil som plutslig fikk for seg å bråbremse for å svinge til venstre uten å gi tegn. Allesammen klarte seg unna uten en skråme - er ikke det englevakt så vet ikke jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå fikk jeg frysninger her! De har vært utrolig heldige ja!

Skrevet

Ja jeg tror på engler eller hjelperene våre da. Broren til ei jeg jobber sammen med ser hjelperene både sine og andre sine. Så ja jeg tror det er noen som passer på oss. De var heldig som kom fra det og jeg er ganske sikker på at det var noen der som passet på de da. Jeg selv var ute for en ulykke 2 mnder før jeg ble 19. Kjørte hjem dette var lillejuleaften. Det var såpeglatt på veien, jeg mistet kontrollen på bilen i en sving og bilen gikk rundt på taket og sto på hjulene igjen. Jeg kom fra det med ikke annet enn skrekken da. Det kunne ha gått mye verre.

Skrevet

Fy så skummelt. Da har man ikke hatt lappen så lenge heller så da blir man sikkert ekstra skremt. Fint at det gikk bra med deg og. Ja nå er jeg overbevist, helt utrolig å klare sånne ting - man få være takknemlig:-)

Skrevet

Ja skikkelig. For var det kjempeskummelt for vi satt o over en time uten å vite hvordan ting gikk. Er fra et litet sted fra sverige der man vet hva slags folk kjører og tanta min passerte og så broren min sin motorsykkel ligge der, men det var avsperret. Men han ante jo ikke at vi visste det, ellers ville han jo ringt med en gang. Fy så redd man kan bli. Og som mamma så, selv om han er 37 år så slutter man aldrig å bekymre seg, ser for meg den ja;-)

Skrevet

Godt det gikk bra, når det er sagt så spørr jeg: Hvor var englene da tanta mi mista ene tvillingen? Eller da pappas lillebror og venn drukkna i et vann, og hvor var disse englene da den 8mnd gamle ungen ble slått ihjel av sin mammas kjæreste?

Jeg tror ikke på hverken engler eller en gud for den del.

Det er tilfeldigheter, noen ganger går det bare bra, sånn helt tilfeldig....

Dette er ikke for å fornærme eller såre noen....men det finnes de inne her som har mista sine som faktisk kansje kan bli litt lei seg....så tro på engler ol kan da være litt provooserende, for alle er like verdifulle, så hvorfor skal de da velge å redde noen, for så å la andre dø?

Skrevet

Det var selvfølgelig ikke min hensikt å såre noen, det håper jeg at du skjønner. Jeg har også mistet mennesker som har vært altfor unge for å dø og det føles fryktelig urettferdig. Nå er jeg overlykkelig og letted for at min bror og nevø klarte seg unna noe som rett og slett ikke pleier å gå bra, da føler jeg at jeg må få lov til å tenke at de var noe spesiellt som "reddet" de.

Beklager hvis noen ble såret...

Skrevet

Jeg er helt enig med deg Ugl@. Det skjer så altfor mye meningsløst i denne verden til å kunne forsvare at det finnes engler som passer på oss.

Skrevet

Men det var selvfølgelig kjempefint at det gikk bra for broren og nevøen din:)

Skrevet

Skjønner det....og jeg er glad på dine vegne.... Jeg har faktisk tro på flaks/ og kansje skjebne, men disse englene de freser jeg fort over bare de nevnes....for HVIS de finnes så synes jeg de gjør en elendig jobb i så tilfelle ;-)

Vi har kansje alle vår tilmålte tid her i verden.....

Skrevet

Jeg er ikke sikker på at jeg nødvendigvis tror på "engler" i den forstand og hva som gjør at noen ikke overlever en dunk i 30/h mens andre overlever det mest utrolige, det aner jeg ikke. Og akkurat idag legger jeg ikke så mye vekt på å tenke igjennom livets store mening uten er bare glad og letted:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...