nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 min gutt på 8,5 mnd gidder ikke å prøve engang,, ruller bare rett over på ryggen igjen ,,, han ruller for å komme seg fram til en leke og er veldi glad i å "gå" når vi holder han.. virker som krabbing er helt uaktuelt.. noen flere?
Kakebakesøte Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Det er rundt den tiden de begynner med det, men veldig individuelt. Er ikke sikkert han har tenk til å krabbe heller, er ikke alle barn som er innom krabbestadiet.
"husmor"med lille Nora Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 mi krabber. begynte når hun var 7,5mnd. men har fått høra at hun var veldig tidli. tror de fleste begynner mellom 8-11mnd (?)
MathildeC Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Min jente er 11.5 mnd og begynte å åle seg fremover for en mnd siden. Krabber enda ikke! Men fremgang er det..
Minnie Mom Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Jeg krabbet da jeg var 6 mnd jeg..., litt ivrig ja.. ) Sambo gikk da han var 9 mnd. Men tror også at din er innenfor "normalen". Egentlig burde du være glad, for det blir mer jobb når de flyr rundt, he he... ;o)
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 noen hopper rett og slett over krabbingen også!
mammalade4 Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Ikke alle som krabber i det hele tatt. Mange unger "åler" seg eller aker på rompa i stedet for å krabbe så går de rett over til å gå. Noen lærer å gå før de krabber. Min første aket på rompa akkurat som jeg gjorde da jeg var liten og begynte å gå 3 uker før 1 års dagen sin. Nr 2 krøp da hun var 4,5 mnd gikk da hun var 9 mnd. Blir sikkert noe helt annet igjen med nr 3 her nå. Så ikke bekymre deg, alle barn er forskjellig, og om noen er tidligere eller senere ut enn andre betyr ikke at noe er galt.
Snupi27 Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 emilie begynte å krabe da hun var akkurat 9 mnd. i følge mamma begynte JEG å gå før jeg krabbet så det er nok veldig individuelt..
skal bli 2barnsmamma:) Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 lillegutt her krabber i full fart hele dagen:) begynte når han var 9 mnd, og to dager etter begynte han å reise seg opp, så her går der fort i svingen!!!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 snuppa begynte å åle seg når hun var rundt 6mnd tror eg.. å begynte å krabbe når hun var 7,5mnd å når hun var nesten 8mnd begynte hun å reise seg.. nå er hun snart 10mnd å går når hun holder seg til ting eller i oss, å er en reser på å krabbe rundt.. å nå har hun akkurat begynt å slippe seg men hun tørr ikke gå bare står i ro..
Propellmamma til 2 Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 Lillegutt på 8 mnd krabber og kommer seg frem i lynfart, skulle gjerne sett at han ventet litt til... ;-) Får ikke gjort noen ting for han er gal etter ledninger og varmeovner, så jeg løper etter han HELE tiden!! Men jenta mi kan jeg ikke huske krabbet i det hele tatt, begynte å gå da hun var 11 mnd.
Begooz Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Alt er jo veldig individuelt. Min lille gutt var veldig tidlig, ålet seg 6 mnd. Krabbet full rulle 7 mnd, og reiste seg i bord, sofa, ja alt han kunne gripe i rett etter han krabbet. Nå er han snart 8 mnd og fyker rundt som en jojo. Han henger i benet mitt mens jeg lager middag... he he Men det er ulemper med at de er tidlig ute, for jammen har det blitt mange fall og blåmerker. Min lille niese begynte ikke å krabbe før hun var laaangt over året.... Alt til sin tid.........
velsignet med to Skrevet 26. juni 2008 #13 Skrevet 26. juni 2008 Lillegutt på 8,5 mnd åler seg han, i en rasende fart. Ikke før nå de siste dagene han har krabbet litt på knærne, men bare når han skal reise seg opp, og gjør seg klar litt for langt unda bordet f.eks. Da krabber han inntil. Jeg krabbet ikke i det hele tatt i følge mamma, så som mange andre her skriver skriver jeg også at det er veldig individuelt om man i det hele tatt gjør det
Willy Wonka Skrevet 26. juni 2008 #14 Skrevet 26. juni 2008 Gutten min er 8,5 mnd og krabber som bare det. Begynte for 3-4 uker siden.
Sistah*G07*J09* Skrevet 26. juni 2008 #15 Skrevet 26. juni 2008 Jesper krabber ikke å han er 10mnd snart. Han åler seg bare framover, noe han begynte med da han nærmet seg 9mnd. Før det skøyv han seg bare bakover. Nå har han begynte å reise seg opp etter ting, men han krabber ikke "ordentlig" bare åler seg framover ved hjelp av hendene og den ene foten Ungen til søskene mine krabbet heller ikke helt "ordentlig", altså på alle fire. De gikk rett fra å åle seg på forskjellig vis, til å begynne å gå så ikke bekymre deg, det kommer etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå