Gjest Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 .. Jeg har så vondt! Jeg kommer meg jo ikke på do. Og det er ikke det at jeg ikke prøver! Jeg drikker biola med masse linfrø oppi, to ganger til dagen, og spiser svisker. Men det hjelper jo ikke:( Gjør bare vondt i rompa når jeg prøver å gå på do.. Blør ikke, så rtror ikke det er hemorider (thank god!) men fy flate så irriterende:( Noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre?
Krissy78 Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Spiser du jerntabletter så kutt de ut... De "stopper" magen :-(
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Nei, bruker ikke det. Har ikke jernmangel, iallefall ikke som legen har fortalt meg om..hehe.. Drikker endel melk da, drikker mer nå enn før jeg ble gravid. Jeg bare MÅ ha det! kan være det har noe med det å gjøre? Har lest at "søt melk" kan stoppe magen.. Men bleh, jeg må jo drikke melk?
Serephina Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Drikk masse vann!! Vet forstoppelse er det alltid det som blir anbefalt først. Gå tur slik at du får bevegelse i tarmene. Fiber er bra for fordøyelsen, men når man starter med det må man drikke vann ellers blir det forstoppelse. På apoteket får du kjøpt produkter som skal løse opp hard mage, men vet ikke om de kan brukes på gravide. Du kan også presse en strikkepinne eller penn på yttersiden av tommelen din. Om du tenker deg en linje langs nedersiden av neglen og yttersiden av neglen.På huden i kryssningspunktet der. Det er terminalpunktet for lungemeridianen som kan brukes ved forstoppelse i akupunktur.
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Oi, det hørtes spennende ut:) Må prøve å stikke meg selv i fingeren da:) Og når du sier krysningspunktet i huden der, du mener rett under neglebåndet da eller? Drikker forresten veldig masse vann, har konstant ei vannflaske foran meg og fyller den om flere ganger daglig. Når det gjelder linfrøene lar jeg de svelle litt i biolaen før jeg drikker. Men bør en kanskje KNUSE disse for at det skal funke`? Kom på nå at jeg hadde sett det på Oprah engang, hehe.. Jeg gjør ALT for at jeg skal bli god i magen igjen..
har spire i magen min Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 veldig gode råd: * vær aktiv, bruk kroppen, gå tur, husarbeid osv. * massasje på rompa hjelper og på magen * drikk veldig mye vann omtrent til kvalmen tar deg! * spis masse yoghurt!! det setter fart på ting! * spis mye mat med fiber i!! det er bra for tarmen. Det går seg nok til skal du se:)
2prinsesserogbim Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 trenger ikke alltid å blø når en har hemorider, jeg blødde ikke alltid når jeg hadde det i forrige svangerskap.. druer hjelper og for å få i gang magen, spis masse druer det e jo også godt=)
Lykkelig smil Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Svisker setter fart på sakene skal jeg love deg
Lykkelig-nr1 Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Hvis ingen av tingene fungerer, kan du prøve idoform, enten som daglig tabelett eller ved behov, finnes flere typer. Jeg har ikke brukt disse nå når jeg er gravid, men har brukt de endel på reiser o.l. ved "forstoppelse". Idoform skal ikke være farlig for noe slik jeg har forstått det. Du kjøper det på apoteket, så du kan jo spørre for sikkerhets skyld:) Håper det ordner seg! Lykke til:)
Gjest Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 off, jeg husker jeg slet med d en periode selv... jeg måtte ty til klyster til slutt.... du kan ta d, er ikke farlig for gravide og ta d en gang.... jeg ville kanskje vurdert d hvis jeg var deg... så du får gang i systemet igjen... er en rask og efektiv måte... de selger jo sånne miniklyster også... dra på apoteket og snakk med di... jeg gikk så lenge med forstoppelse at jeg havnet inn på sykehuset for jeg klarte ikke å gå.... jeg fikk ikke dra hjem før jeg hadde tatt klyster, og jeg lover deg d er ikke godt når d står på.. men en utrolig godt etterpå....
millus Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 Duphalac- dufalak (eller hvordan det skrives) funker av og til greit. Dette er et middel som reklameres for også her inne, og skal ikke være skadlig. Ikke avføringsmiddel, men løsner opp når man er blitt "tett". Brukt det selv og det funka etter hvert, tar litt lenger tid, da det ikke gir umiddelbar virkning, ellers så er det klyster da.... Dufalak bør du bruke når du skal være hjemme en dag, mye luft og dogoåing når man kommer i gang. Står jo litt om det på nettet sikkert:) Du kan bruke dette forebyggende mot forstoppelse også. Ellers har det også funka veldig på meg å drikke masse melk eller tom spise en god del is,(namn nam) fordi jeg reagerer fort på melkesukker ved at jeg blir dårlig i magen. (Men dette fuker jo ikke akkurat dersom man har blitt veldig hard i magen.) Prøv dufalak eller klyx-klyster du så skal du se at du blir pigg til helga:)
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 27. juni 2008 #12 Skrevet 27. juni 2008 Husker jeg hadde en betong klump baki der da jeg gkk med EMilie..det føltes hvertfall slik! Jeg prøvde samtlige kjerringråd, sendte mannen på apoteket for å kjøpe diverse saker som var trygt og som skulle løse det opp. Det var bare EN ting som hjalp på meg: Jeg kjøpte frosne blåbær, kokte de opp i vann og drakk saften. På kvelden kom jeg til himmelen Hihi.. det funket hvertfall!
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 27. juni 2008 #13 Skrevet 27. juni 2008 ta laktulose eller dulpholac...d samme,forøvrig.. =) funker, naturlig, ufarlig osv... =) vidundermedisin under svangerskap ;o))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå