Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått bekreftet at lillesnuppa mi ikke tåler melk eller mellkeprodukter.

Hun er 3 mnd.

Er det andre her som har bebier med det samme??

Er helt grønn på det her.

Hun kan jo ikke drikke vanlig mme.

Må kjøpe det på apoteket.

Huff... syntes det her ikke er noe gøy... så mye å tenke på når hun blir større å skal spise annet enn mme..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal til allergi lefge nå og sjekke...men hun vokser det vel av seg..eller

Skrevet

Betyr dette at de ikke tåler morsmelk heller?

Hvis det er allergi mot melkeprotein, så pleier de å vokse det av seg. Laktoseintoleranse derimot, pleier ikke å gå vekk av seg selv... Har nemlig det selv og er veldig spent på dette med amming (ca. to uker igjen nå...)

Skrevet

gir deg svar om 3 timer, men jeg tror det går i melken..

Skrevet

Hei Imb30,

Kan jeg spørre hvilke symptomer bebisen hadde som gjorde at du fikk utredet dette? Jeg lurer litt på om mini her kan ha noe slikt, pga diarè i 10 dager her, av og til med slim i, veksler mellom lysegrønn til gulbrune bleier. Skulle trodd det hadde gitt seg nå hvis det var en vanlig tarminfeksjon? Han gulper også endel, og brekker seg ofte etter at han har spist. (Når jeg prøver å tilby mer, for han slipper puppen så kjapt av og til pga forvetenhet...).

Skrevet

hei;) jeg har en jente med melkeallergi. ganske slitsomt men venner seg til det... Hos oss er det så ille at jeg må holde meg borte fra alt av meieri produkter eller produkter med melk i når jeg ammer.. Har du fått noen råd om dette? Vi har ikke gitt tulla erstattning enda men fikk råd av legen å tilsette litt sukker i erstattningen til å begynne med for erstattningen er vist veldig sur og det er derfor mange som ikke vil drikke den..

Melkeallergi vokser heldigvis 90 % av seg i løpet av sine første leveår fikk jeg beskjed av legen:) melkeallergi kommer av at tarmen ikke klarer å spalte melkeproteinene enda. Det er noe helt annet enn laktose intoleranse og har ingen sammenheng med hverandre( sa legen til meg)

Skrevet

Takk for svar..

Hun har alltid vært mye plaget med vondt i magen, og mye slimete avføring. Har også gulpet mye, gått veldig ned i vekt og lite matlyst.

Har hørt at man kan få mme på blå resept ( på apoteket), men fikk svar at det gikk ikke?? hmm..

Hun kan vokse det av deg føre skolealder, så håper det..

Har en eldre datter med laktoseintoleranse, men der er det ikke så mye å passe på syntes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...