Gå til innhold

Jobbintervju!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Fikk telefon kl 09 i dag med spørsmål om å komme i jobbintervju i dag kl 14! Takka jo selvfølgelig ja til det, men gruer meg noe helt forferdelig.. aldri vært i ett ordentlig jobbintervju før egentlig.. vet jo ikke hva jeg skal ha på meg eller noe.. for ikke å snakke om hva jeg skal si.. skummelt ja.. er jobb i barneskole/sfo som miljøterapeut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, så spennende!

Ta på noe passe pent og rent, du. Noe du kler og føler deg vel i.

Hva står det at de søker etter i utlysningen? Av egenskaper? Kikk litt ekstra på den og prøv å forberde deg på spm i forbindelse med slikt.

Lykke til

Skrevet

takk for råd.. skal kikke nøye på utlysningsteksten ja! har så lyst på den jobben her.. er lei av å jobbe turnus!!

Skrevet

Som hun over skriver så er det lurt å ta en titt på utlysnings teksten, da ser du litt hva de er ute etter.

Vær det selv, mer kan man ikke!

Jeg har engang vært på jobbintervju i samme situasjon, da fikk jeg tlf kl 09.00 og var på intervju kl 12.00! Fikk jobben da! Så det gikk bra!

:-)

Skrevet

Så bra :) men glemte helt å spørre om jeg skal ta med vitnemål, attester og slikt.. har det ikke helt klart med alle disse papirene.. hun sa ingenting om det heller..

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Da ville jeg tatt med det du har av papirer, forklart at du ikke har alle papirene hjemme og sagt at du ikke fikk hentet dem på så kort varsel, men at du kan sende dem per post eller mail.

Forbered deg på spørsmål de kan stille, f.eks

-hva er du flink til

-hva er du dårlig på

-hvordan er du som kollega?

-hva mener du er viktig i jobben du skal utføre?

-hvordan takler du stress?

dette er spørsmål som ofte stilles på intervjuer...

Ellers er nok det viktigste å være seg selv, smile, være høflig og gjerne ha litt humor for å "break the ice" =)

Skrevet

Takk for gode råd! Det må bare gå bra, for har så innmari lyst på den jobben.. men gjør det ikke det, så har jeg ihvertfall vært på ett intervju..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...