meg & to små vampyrer Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Rottefolka var her igjen. 3. gang, etter mer aktivitet. Ny person med mer erfaring. Han fant: -masse mulige inkomststeder i grunmuren, noe han sa var vanskelig å gjøre noe med nå i etterkant av at de hadde lagt gulv. Man fikk liksom ikke tetta det skikkelig i etterkant. -døde rotter ville tiltrekke nye rotter -de gamle lure rottene var uansett vanskelig å ta -det var mulighet for at de ville komme i kloakken her (råd fra han: aldri kast mat i do!!) Uæææææ Har lyst å flytte nå. Samtidig så har vi dårlig råd, mnd oppsigelse og ingen rotter i selve leiligheten. Om min mann mener jeg hysterisk som vil flytte. Men det frister lite ¨å bo her og evt bli gravide og få ny baby når det er et rottereir. Faen. Og huseierne er så koselige, strøket er så hyggelig og nå er alt bare feil- FAEN, nå er jeg sur. og lei.
meg & to små vampyrer Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. juni 2008 Ingen som har noen gode råd? Jeg tror jeg må gå ut litt, blir helt uvel av å være her.
Tutekoppen Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Uff, så fælt. Det er ekkelt å tenke på at de er i nærheten, selv om ikke de er inne i selve leiligheten. Vi hadde mus på loftet i vinter. Grusomt å sitte nede i stuen å høre at de sprang over hodene på oss. Vi hadde besøk av actum, å nå skal de være vekk. Jeg truet også med å flytte dersom de ikke forsvant. Du skriver at dere har oppsigelsestid, da betyr det at dere leier og ikke eier? Da er det vel huseiers ansvar å få de fjernet? Hvis ikke han/ hun gjør det så ville jeg vurdert å flytte.. Lykke til og stå på ditt! Flytt!!! Hehe:-)
meg & to små vampyrer Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2008 Ja, vi leier. Heldigvis. Hadde jeg eid så hadde jeg tatt opp lån for å få utbedret problemet en gang for alle. Huseier bør jo fjerne de ja, men når dette er så vanskelig og skikelig arbeid kan koste flere hundre tusen tror jeg kanskje ikke det vil skje med det første... Kan man få kortere oppsigelsestid om man plages av rotter?
Tutekoppen Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Det vil jeg tro. Det er jo bare til å legge frem problemet for huseier og be om å få flytte med en gang dere har funnet noe nytt. De bør jo ikke leie det ut igjen før rotte problemet er løst. Hvis de er så hyggelige som du sier må vel det gå greit. Hvis ikke har dere jo alltid forbrukerrådet..
Zupermam Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 hallo i luka! Der har vi vært ja:) Har fått kjempegod kontakt med "Mammaen til Goingen" som også er her inne, vi er flere med rotteerfaring på Dib! hehe Rottene kommer til å bli fler og fler, mulig det roer seg nå som det er sommer, men vent til kulda setter inn! Vi kjøpte et hus, hvor det viste seg var tilholdssted til en HAUG med rotter.... hørte ingenting før nærmere jul, vi kjøpte på sommeren... Det vi måtte gjøre var å lokalisere inngangen deres, hos oss hadde de gnagd seg et digert hull i en bjelke under ytterdøra under yttertrappa av stein. Vi måtte åpne gulv, tette hullet, fjerne alt av isolasjon og få oversikt over hvor de hadde vært. Deretter gasset og sterilisere et firma alle bjelker i det åpne stue og ganggulvet. Lukten når vi åpna gulvet var ufyselig! Det lå også en død rotte der inne. Så måtte vi drenere rundt huset for å unngå at de kom inn igjen, nytt kloakkrør ble lagt istedet for det med hull i som de kom opp fra, ny dreneringsmasse lagt og ny trapp snekret opp. Det tok flere uker, men det er faktisk ikke noe valg. Rotter bringer med seg SMITTE! Det stinker, og de forsvinner ikke av seg selv! Synes dere må tvinge huseierne til å ta affære, dere kan ikke bo slik. Heslig heslig heslig! ( vi så de heller ikke, bare hørte de romsterte i stuegulvet... uæsj! ) Lykketil!!
Zupermam Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 åja, det koster flesk å få utbedret huset med det må jo gjøres! Det kan jo hende de har dekning på forsikringen sin også, men sikkert ikke siden de ikke har gjort noe..
meg & to små vampyrer Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. juni 2008 Ja, det går som sagt an å gjøre noe, men hele grunnmuren var full av hull, så da må de støpe med betong oppå. Det er kostbart. Tror de sjekker om forsikringa deres tar det nå. Får høre med de snart. De vet status, jeg bar rottemannen ringe de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå