LillyLilly Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Ul termin og mens termin er jo ikke alltid den samme og lurer litt på hvilken termin folk flest følger og hvor stor forskjell det er mellom trminene til folk!? Jeg følger selv UL trmin og har da termin 4 Sept, mens terminen min er 29 Aug, så det er jo ikke så mange dager mellom de.
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 jeg følger ul termin..den sier 30 august..mens jeg har mens termin 5 sept;) så vi er ganske likt hehe
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Følger ul-terminen min, som er den samme som menstermin. Men, hadde det vært forskjellige terminer, så hadde jeg fulgt ul-terminen med mindre jeg var 100 % sikker på at den er feil.
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Vi har også fulgt ultralydterminen.. Termindatoen ble satt frem fra 28/29 juni til 24.juni etter ul. Men nå har jeg gått to dager over den dagen, så jeg tenker mer og mer på mensterminen. "Vi har jo ikke nådd den enda, så ingen grunn til å være utålmodig enda" =P Men.. Jeg begynner nok kanskje å bli litt utålmodig nå.. =/ Men det er mest fordi jeg virkelig trodde at det kunne være noe på gang i går. Hadde regelmessige sammentrekninger/murringer i ryggen mens jeg så på CSI og det var mer ubehagelig enn de vanlige kynnerne jeg har hatt. Så jeg regner med at det kan ha vært disse berømte maseriene som jeg fikk kjenne på i går kveld.
<3 Lilly <3 Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 fulgte mens terminen i begynnelsen. men har begynt å gå etter ul terminen nå, for ikke å bli skuffet. har ett sprik på 2 uker mellom terminene. så mens terminen er i dag. og ul om 14 dager. her går det i veddemål i alle kanter. litt artig da. =) men er litt slitsomt med alle disse daglige telefonene om det skjer noe snart. jaja, de er vel bare spente. hehe! så får vi se da når hun bestemmer seg for å komme ut, den lille etterlengtede. =)
løveprinsen <3 Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Jeg følger mens termin. Det er et sprik på 1 uke mellom dem og menstermin er det lengst til. Da slipper jeg å bli utålmodig når ingenting skjer til den første datoen.
01-08-2008 Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Jeg følger UL termin.. UL termin er 25 Juli og menstermin er 27 Juli Bare 2 dager forskjell (a) hehe
Trulte76 Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 ul terminen. den er 29.aug og mensterminen er 26.aug. så er bare 3 dager som skiller. Er jo UL JM og leger følger også
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 det er jo ul terminen du skal følge. Den legene og jordmor følger så.. Jeg har ul termin i dag. skjer ikke stort her enda hvertfall så kansje han kommer på mens termin på søndag?! men han kan godt komme før d...
På vei igjen? Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Hos meg spriker mens og ultralyd termin med hele 3 uker, er begynt å engste meg litt for det.
L@boline Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 mensterminen er 29.august, 1. ultralydtermin 28. august og 2. ultralydtermin 30. august. Det er jo så liten forskjell at det ikke spiller noen rolle. Er jo uansett bare 5% som føder på termin. Sikkert er det i alle fall at ungen er ute før midten av september, men håper det skjer i slutten av august :-)
Mariamsen Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Jeg følger UL termin som er 14. aug. Min menstermin er 3. aug. Magefølelsen sier jeg bør følge 3. aug. Er det rart? Å nei da, den er bare mye nærmere, he he
Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 26. juni 2008 #13 Skrevet 26. juni 2008 Jeg har flaks, eller veldig riktig beregning, for begge termindatoer er samme dag, 21.august. Og det har jeg fátt bekreftet pá UL i uke 13 og i uke 19. Skal pá siste neste uke sá da fár vi se hva de sier...
2 fine små Skrevet 26. juni 2008 #14 Skrevet 26. juni 2008 Jeg har 12 dagers sprik og telte lenge selv paa menstermin som er foerst. Men etter vekstestimering, hvor baby ser ut til aa bli 3300 gr ved UL termin, har jeg kaptulert, hehe.... Forrige barn var 3440 ved foedsel 9 dager OVER termin, saa ville vaert merkelig om denne bare skulle bli 2800 eller noe, ved min MENStermin.... Saa jeg innstiller meg paa at det er 4,5 uker igjen her - og ikke 3 uker som jeg foerst trodde - ved maanedsskiftet juni/juli. Bare den som venter, faar se uansett, babyen kommer naar den kommer. Men jeg holder paa, med trening 5 ganger i uken, modningsakupunktur og bringebaerbladkapsler, saa faar vi se da. =o) Lykke til!
ntnjen Skrevet 26. juni 2008 #15 Skrevet 26. juni 2008 her spriker det me over 1 uke! ul termin er 13 sept. å mens ter.22 sept! stoler mest på ul
Trulte76 Skrevet 26. juni 2008 #16 Skrevet 26. juni 2008 trur ikke de gir ny UL termin etter uke 19 Jeg var på vekstkontrol uke 29 og fikk vite den var 1400g da og 8% over gjennomsnittet. Men de følger jo uansett UL terminen som var i uke 19
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 26. juni 2008 #17 Skrevet 26. juni 2008 Hos meg er mens termin 20 juli og ul termin 4 aug. Følger ul termin som lege og jm gjør.. like greit i tilfelle en går over og;)
2 fine små Skrevet 26. juni 2008 #18 Skrevet 26. juni 2008 Det er det eneste punktet jeg ikke liker (forrige innlegger her) at dersom jeg gaar over UL termin, saa er jeg allerede ganske langt over min menstermin.... =o( Tanken paa aa ikke ha foedt en mnd over min menstermin er jeg ikke saa glad i. Saa jeg presierer til alle jeg moeter naa (har skiftet lege, land, faatt meg jordmor og i det hele tatt) at jeg har 12 dagers sprik mellom min termin og UL termin. Skal til ny vurdering naa og de vil nok sette en "norsk" termin tipper jeg, saa det blir bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå