Gå til innhold

Glemte morgenurinen. Kan jeg bruke,,. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom ikke på at jeg skulle på kontroll idag før etter jeg var ferdig på do, så d jeg lurer på er om jeg kan bruke "vanlig urin?" Skal ikke på kontroll før kl 13.00.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fort gjort! Man skal bruke morgenuring fordi den har ligget litt i blæra og sånn. Men hvis du ikke er en hyppig dobesøker så er det greit å ta en prøve rett før du reiser - det skal helst være 3-4 timer siden sist du tisset tror jeg :) Uansett er det jo bedre enn ingenting - og du kan jo si det også at det ikke er morgenurin og heller stikke innom med en med morgenurin i morgen - hvis det ikke er greit mener jeg :)

Skrevet

Forresten kan jeg jo gi deg et tips som gjør at jeg husker å ta urinprøvene om morgenen. Setter frem plastkopp og urinprøveglass foran doen kvelden før (hvis jeg husker :P) og da må jeg gå over det for å komme på do. Er helt i koma på morgenen - så det er absolutt nødvendig å gjøre det sånn her :)

Skrevet

Sjeldent jeg har fått brukt morra urinen min på kontroll,har tatt den på ulike tider av døgnet.legen har aldri kommentert det.hadde nok hatt samme utslag uansett for min del iallefall.

Skrevet

Jeg har alltid brukt morgenurin, men sist så glemte jeg dette og tok den på legesenteret. Hadde proteiner i urinen da, noe hun sa jeg ikke skulle bekymre meg over, siden jeg hadde vært "oppe å gått"...

Skrevet

hæ??

Nå må jeg lure litt...mente legen din at proteiner i urinen bare kommer etter at du har stått opp og gått rundt og etter at du har tisset flere ganger??at proteinene liksom ikke er der om natta og ved første do tur om morran i tilfelle?

Legen min er veldig opptatt av om jeg har prtein i urinen og har man det skal man være obs.Jeg har hatt protein 1 ved to prøver,men ikke den siste heldigvis.

Syntes bare dette var litt rart,men det er jo så mange ulike leger og oppfatninger om ting at man tilslutt ikke vet hva man skal tro..

Skrevet

Ja...Hun sa det....

Nå blir jeg redd!=/

Hun sa det ikke var noe å tenke på, siden jeg hadde spist og sånn.

Hun skrev A+ på skjemaet mitt...Aner ikke hva dette betyr..

Har ikke høyt blodtrykk eller noe annet da. Ligger på 110/70 og har gjort det hele tiden.

Skal til JM den 9 Juli.

Ei venninne av meg har hatt proteiner i urinen hele veien, og jordmoren hennes sier at alle har proteiner i den..

Jeg hadde aldri hatt det før nå, fordi jeg hadde med morgenurin alle gangene...

Skrevet

Helt sikkert ingen fare for deg,siden du har fint blodtrykk og ellers bra:)

Vet ikke hva de mener med A+,jeg har hatt L+++ de fleste gangene og det er tegn på urinv.inf(hatt en kur mot det)og hatt P1 to ganger(altså protein)men det er så lite at det er ingen fare.

Er når man har mye protein,høyt blodtrykk,ødemer osv at det er faresignaler..jeg ligger litt i grensen der og skal til legen to ganger denne uka.Men i ditt tilfelle så er det nok helt i orden:))

Er bare det at leger og jordmødre sier så mye forskjellig jeg syntes er så merkelig mange ganger..

Lykke til fremover:)

Skrevet

Jeg synes også at det er så forskjellig fra leger og JM!

Noen sier at man bare skal ta ibux, og andre sier bare paracet feks...

(Jeg tar bare paracet når jeg absolutt må siden både lege og de på apoteket så dette)

Aner ikke hva alt betyr jeg=P

Men hun sa at hun var heeeelt sikker på at jeg ikke skulle bekymre meg da=)

Lykke til dere også!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...