Gå til innhold

Ungen er helt "rabiat"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 2,5 år har blitt helt fullstendig "rabiat". Han sparker, slår, biterklyper og nikker. Heldigvis er det bare oss foreldrene og desverre også storebroren på 13 år han gjør dette med. I barnehagen er han en engel.

Har forsøkt å forklare han at dette er vondt og at det ikke er greit. Men det funker ikke.

I går ble jeg så lei av dette og ble sinna. Jeg klasket han på neven for at han skulle kjenne at det var vondt. Da gråt han og hylte at mamma slår meg. For så vidt sant, men det hjalp jo heller ikke. Så dem som sier at om unga biter eller slår så skal man gjøre igjen, dem kan bare ryke og reise. For hos oss funket det ikke, samtidig så fikk jeg verdens verste samvittighet og har hatt mareritt i natt om dette.

Jeg forsøkte å "vise" han bort også. Det resulterte i at han hylte og skreik som en gris og skulle opp. Jeg sa nei det får du ikke når du gjøre mamma vondt.. Tror ikke han hørte det for han var for opptatt med å hyle.

Noen som har noen forslag til hva man gjør? Dette er brått blitt ganske ille oppførsel. Ikke kommer det av at han har vanskelig for å uttrykke seg for han prater veldig bra og er flink til å si i fra om det er noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville innført time-out. Det funker veldig bra her iallefall. Det gis 1min for hvert år barnet er.

Skrevet

Når han er såpass stor som 2,5 år syns jeg absolutt du kan være litt "hard" for å få han til å slutte. Ville ikke klapset han, men å avvise eller gi time out syns jeg er greit.

Min eldste oppførte seg ikke sånn da han var 2,5 år, så han vet nok det er galt...

Skrevet

Når min eldste dytter, klyper eller biter søstra si, må han ha time out i trappa til han har tenkt seg om og kommer og sier unnskyld. Det har fungert godt, og hendelsene blir stadig færre. Han har sittet i trappa en gang den siste måneden.

Han er 3 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...