Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer: Er det noen her som hadde fødsel med smerter i rundt et døgn, uten pause fra riene, og klarte seg uten noe smertelindring?

(Da tenker jeg på åpningsfase, fikk aldri pressrier)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tar med fra 2cm åpning så hadde jeg mere en et døgn ja..

Var inne på sykehuset 2 dager før mini kom og da hadde jeg rier.., men uregelmessige.. Så ble sendt hjem igjen.. Disse riene kunne forsåvidt ikke sammenlignes med riene som kom etter 3 cm åpning.. 16.00 hadde jeg 3 cm åpning... 05.30 kom mini til verden.. =)

Skrevet

Nei.. hehehe.. Dummeste jeg har hørt.. ;p

Alle oppfatter fødsler forskjellig.. Jeg synes ikke min var spesielt tung eller spesielt lett.. Og som jeg sa så var ikke riene "klarerikkegåpåbenavonde" før etter 16.00... Da holdt jeg meg fast i bordkanten når riene kom.. Men da hadde jeg 3 cm og var på vei til sykehuset hvor de bekreftet dette.. var på sykehuset og tok sånn test.. Magebelte greier på dagen før dette og da var det rier .., ,men usammenhengende.. Alt fra 3 -15 min mellom.. Og av og til kunne det gå en time mellom.. ;p Og de var som sagt sånne som jeg klarte og fungere med.. Satte meg bare ned av og til når det virkelig tok tak...

¨

Ingen er pyser når det kommer til fødsel.. Bragd i seg selv.. ;p

Skrevet

Jeg hadde da et minutt mellom hver rie. Aldri mer enn det. Synes bare det er litt trist når alle snakker om å føde naturlig, og at jeg ikke klarte det selv.

Skrevet

Jeg skjønner hva du tenker ...Men er det slik at du skal ha flere barn så betyr det jo ikke automatisk at det vil stoppe opp neste gang også.. =)

Du har like fullverdig som alle andre født et barn med alle smerter det innebærer.. Selvom utpressingen kanskje ikke gikk som det skulle.. Og hvis det er noen trøst så synes jeg selve utpressingen ikke var det verst , men veien fra 3-9 cm.. =)

Skrevet

Takk takk:-) Ble haste ks pga babyen kom ikke helt ned i bekkenet. Livmoren revnet, så må sansynligvis ha keisersnitt neste gang også.

Skrevet

Uansett så har også du gått gjennom en fødsel som alle oss andre og er langt ifra noen pyse.. jeg hadde fått panikk hadde jeg opplevd det samme som det og hadde antagligvis sett på det som en mere dramatisk fødsel.. =)

Skrevet

Jeg ble satt i gang. Hadde rier med samme tetthet som deg, dvs. ikke pause i mellom, kanskje 10 sek. Sånn var det i fire timer før jeg skrek om epidural, fikk epidural som ikke virket. Det var helt jævlig!! Det ble haste-ks, nesten to døgn etter at jeg ble satt i gang. Jeg var lykkelig for at det da ble ks, for jeg hadde ikke klart mer. Jeg legger ikke skjul på at jeg synes det var en helt forferdelig opplevelse, men heldigvis føler jeg meg ikke snytt for fødselen, eller bebreider meg selv for at jeg ikke klarte det.

Vårt barn nr. to ble født med planlagt keisersnitt, og jeg er veldig glad for det. Jeg er ikke lei meg for aldri å ha født "normalt".

Skrevet

Det var ikke ks som var en forferdelig opplevelse, men alt fra jeg ble satt i gang, frem til ks ble bestemt som var grusomt.

Skrevet

Huff, kjenner det igjen ja.. Hadde også riestimulerende drypp på i timesvis. Epiduralen virket ikke da. Ble det anbefalt med planlagt ks neste gang, eller måtte du ønske det selv?

Skrevet

Jeg ba selv om ks neste gang. Jeg orket ikke tanken på så sinnsyke smerter igjen som riene i første fødsel.

Skrevet

Bra du fikk det:-) Orker ikke tanken på det jeg heller, kan sansynligvis ikke føde normalt heller, like greit egentlig.

Skrevet

Om du innerst inne kjenner at du helst vil at ks ved et evnt nytt barn, så skal du IKKE nøle med å søke om det, bare fordi du evnt. tror at andre mener at du er svak. Blås i hva andre sier, og gå for magefølelsen. Men, det er i så fall viktig at du ikke vil føle deg snytt for en normal fødsel. Personlig forstår jeg ikke hvorfor man så gjerne vil oppleve det. Men, vi er alle forskjellige, og jeg respekterer (dvs. blander meg ikke inn i) andres valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...