Julistråle Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 For en måned siden følte jeg meg elendig og utslitt, lei av alt som het svangerskap og ventetid. Grunnen var at jeg sov minimalt, dermed utrolig sliten og var veldig plaget av halsbrann. Etter litt overtalelse fra gode venninner bestemte jeg meg for å forsøke modningsakupunktur - først og fremst for å hjelpe kroppen med modning og med håp om en bedre fødsel (det håper jeg enda!) Jeg har aldri forsøkt akupunktur tidligere, og må innrømme at jeg alltid har vært litt småskeptisk til om sånne ting fungerer på kroppen... Akupunktøren kartla plagene mine og jeg nevnte søvnproblemene og halsbrannen. Hun var veldig opptatt av dette og ønsket å sette spesielle nåler for disse plagene. Etter første timen hadde jeg kynnere og murringer samme dag, men kjente ikke noe særlig mer. Gang nr 2 satte hun derfor litt tykkere nåler som hun "strammet" til 2 ganger underveis (au!) Etter denne timen har jeg vært et nytt menneske!!! Jeg sover mellom 7-8 timer hver natt (selvfølgelig er jeg oppe å tisser, men jeg sovner igjen) og jeg har derfor fått innhentet krefter. I tillegg kjenner jeg nesten ikke halsbrann overhodet - det er helt utrolig! De punktene hun har truffet har virkelig gjort min hverdag enklere. Jeg har 13 dager igjen til termin, og helt ærlig, jeg har ingen hast med å få ut den lille lenger selv om jeg selvfølgelig ikke ønsker å gå over den magiske datoen... ) Jeg føler meg rett og slett opplagt og at jeg har energi til fødselen. Om noen der ute er like "desperate" som meg på å få litt hvile så anbefaler jeg å prøve modningsakupunktur, med info om plagene dine. Bekkenvondt er der fortsatt, men det hører liksom med. Håper tipset kan hjelpe noen der ute! Ha en fin dag alle sammen )
Glad tobarnsmamma Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Tusen takk for tipset!! :-) Når kan man begynne å sette modningsakupunktur da? Er vel litt tidlig for min del enda... (34 dager igjen)
Julistråle Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2008 Bare hyggelig! Du kan begynne med modningsakupunktur fra uke 35, selv begynte jeg ikke før i uke 37. Så da er det vel snart klart for din del egentlig. ) Har ikke blitt "frelst" av akupunktur på noen måte, men har virkelig blitt positivt overrasket over effekten. Kjente murringer og kynnere god etter forrige behandling, så jeg tror det skjer ting med modningsprosessen der inne nå. Skal på ny time idag! Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå