Gå til innhold

Jeg er så bekymret for at noe er galt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 4+4 i dag, men jeg har ingen symptomer, og det gjør meg så bekymret. Jeg var småkvalm nesten hele søndag, og mandag var jeg litt kvalm om morgenen og kvelden, men siden da har jeg ikke merket noe. Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt, og jeg er nesten sikker på at noe er galt. Det gikk galt sist jeg var gravid, da hadde jeg en SA i uke 6, og da hadde jeg heller ingen symptomer. Jeg har litt mensmurringer av og til, men det er ikke nødvendigvis tegn på at alt er bra? Jeg er så redd for at spiren skal være død og så går det mange uker før det blir oppdaget. Bør jeg gå til lege? Det er vel fortidlig med UL? Jeg måler tempen hver morgen, og den er ganske stabil og høy, er det et bra tegn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg har også mistet før, deretter et fullført svangerskap og så gravid igjen nå hvor kvalmen ble borte etter noen dager. Jeg har vært nervøs og har ikke tørt å tro at det skulle gå bra. Men: Jeg var på UL i går da jeg var 6+2 og fikk se et pulserende hjerte!

Høye temper er bra, og mensmurringer betyr at det skjer ting i magen din. :-)

Så lenge du ikke har masse smerter eller blod bør du prøve å slappe av. Men selv masse smerter og blod trenger ikke bety at noe er galt da.. Jeg hadde smerter sist, og alt var i orden.

Konklusjonen er at du er nødt for å holde ut til du er 6 fullgåtte uker, også ta en UL for å sjekke at alt er greit. Bestill time nå, så vet du at du har noe å glede deg til. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, jeg må nok bare vente og håpe at alt er bra. Men dagene går så utrolig tregt når jeg er så redd, og jeg har problemer med å konsentrere meg på jobb.. Må jeg bestille privat UL da eller får jeg det gratis gjennom fastlegen?

Skrevet

Prøv å ikke stresse (selv om det ikke er så lett...). Jeg trodde ikke at jeg var gravid for jeg hadde INGEN symptomer. Da jeg tok testen ble jeg enda mer stresset...igjen fordi jeg ikke kjente det i det hele tatt. Men... så kom kvalmen, ømmer bryster og mer da jeg var ca 7 uker på vei!! :-)

Lykke til!!

Skrevet

Hvis du er så bekymret at det går utover "helsa" kan det jo hende du får det via fastlegen. Koster jo ikke å spørre. Ellers er det privat UL til mellom 800-1000 kr.

Skrevet

Hei!

Jeg synes du burde ringe legen din og si det som det er. Du har jo tross alt mistet en gang tidligere, da burde du få lov til å komme på tidlig UL GRATIS. Jeg hadde iallefall ingen problemer med å komme på UL igjen etter at jeg mistet...

Lykke til!:)

Skrevet

Så tidlig er det nok ikke så lurt å ta innvendig UL. Be om å få tatt to hcg-tester i stedet. med to dagers mellomrom...

Har du en fin stigning ( ca dobling) er alt helt bra :)

Hilsen meg ... som av samme grunn har tatt 3 slike tester ... ( alle fine )

Skrevet

jeg er også redd for at det går gale, jeg har mine symptomer enda... men er så redd for at jeg skal miste siden vi har prøvd så lenge.. jeg kommer ikke til å takle det..

jeg har litt menssmerter, men det er kanskje normalt... hadde også sist jeg gikk gravid men husker ikke hvor mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...