Gå til innhold

Noen som har barn under 12 som tar Movicol?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tantebarnet mitt får Movicol. Hun blir 3 år i november, og har gått på det i ett halvt år eller noe sånt.

=)

Skrevet

Ok, det går bra med henne?

Gutten vår er satt på movicol nå og skal ta det ihvertfall i 3 mnd. frem til neste kontroll hvor de skal se hvordan det ligger an.

Ble litt usikker når det stod at det ikke var anbefalt for barn under 12 år på pakken skjønner du.

Vet du hvilken dosering hun har?

Skrevet

dytt*

Skrevet

ingen?

Skrevet

Gutten vår fikk den når han var 3 og gikk på det i 3-4 mnd. Sammen med noen dråper jeg ikke husker navnet på. Jeg ble veldig skeptisk når jeg leste på pakken, men barnelegen beroliget meg og sa at det var dette produktet som var vanlig å bruke ved så kraftig forstoppelse og hard mage som han var plaget med. Gikk veldig fint med han, ingen problemer med å bruke det, men vi hadde tett oppfølging med barnelegen.

Skrevet

Lillegutt har gått på movicol en god stund nå. Hadde en liten pause, men har begynt igjen og skal trolig ha morgen og kveld i 3 mnd. Han er fem måneder gammel. Vi brukte laktulose først, men den ga ingen virkning og han fikk mye luftsmerter av den. Movicol gir god virkning og mye mindre luft. Vi reagerte også på at det står at den ikke skal brukes til barn under 12 år, men har fått den anbefalt av en barnelege på sykehuset som er spesialisert på mage/tarm, så vil tro den er sikker. Han sa at de bruker den daglig på spedbarn på sykehuset.

Skrevet

Han får forøvrig bare 1/4 pose to ganger daglig, så det er jo mye mindre enn doseringen på pakken. :)

Skrevet

ok, da er det sikkert normalt.. Syntes bare det hørtes lenge ut, men det stabiliserer seg vel etterhvert?

Skrevet

Jeg vet ikke. Lillegutt brukte det jo lenge, men fikk tilbakefall da vi sluttet.. Synes også 3 mnd høres veldig lenge ut, men det er visst noen barn som må bruke sånne ting lenge for at det skal ha noen virkning..

Skrevet

Ja,det er nok normalt at de går på det så lenge. Legen sa til oss at tarmene var så tørre og trengte lang tid på og bli myke og smidige igjen. Derfor måtte han gå på det lenge, for å få ordentlig virkning.

Gutten vår har ikke hatt noe problemer etter han gikk på det.

Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...